نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکاری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorخدادادی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:03Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:03Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.date.submitted2011-04-17en_US
dc.date.submitted1390-01-28fa_IR
dc.identifier.citationشکاری, عباس, خدادادی, مهدی. (1390). کاربست اصول و معیار‌های سازمان‌دهی محتوای برنامه‌ی درسی تاریخ ایران و جهان در دوره‌ی متوسطه. پژوهش‌های برنامه درسی, 1(2), 57-80. doi: 10.22099/jcr.2012.250fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.250
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_250.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281826
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان در خصوص اصول و معیارهای سازمان‌دهی محتوای کتاب تاریخ ایران و جهان می‌باشد. این پژوهش از نوع کاربردی و با روش تحقیق زمینه‌یابی انجام شده است. جامعه‌ی آماری شامل دو گروه است: گروه اول دبیران تاریخ دوره‌ی متوسطه که تعداد آن‌ها در شهرستان کاشان 30 نفر و گروه دوم شامل دانش‌آموزان سال دوم و سوم علوم انسانی که تعداد آن‌ها در شهرستان کاشان 2189 نفر می‌باشند. جامعه‌ی نمونه‌ی آماری، کل دبیران تاریخ ایران و جهان و تعداد 330 نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه محقق ساخته با ضریب پایایی 89% و 81% برای دو گروه دبیران و دانش‌آموزان بوده است. جهت بررسی یافته‌های پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان در مورد انطباق محتوای درس تاریخ با اهداف از قبل تعیین شده تفاوت معناداری وجود دارد. در مورد رعایت اصول و معیارهای انتخاب و سازمان‌دهی محتوای درس تاریخ با تجربیات یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد. هم‌چنین در مورد انطباق محتوای درس تاریخ با نیازهای واقعی جامعه تفاوت معناداری به دست نیامد. در نهایت بین دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان در زمینه‌ی انطباق محتوای درس تاریخ با توانایی‌ها، نیازها و علایق دانش‌آموزان تفاوت معناداری مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent331
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.250
dc.subjectاصول و معیارهای سازمان‌دهی محتواfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ی درسی تاریخfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی درسیfa_IR
dc.subjectتوانایی‌ها و علایق دانش‌آموزانfa_IR
dc.titleکاربست اصول و معیار‌های سازمان‌دهی محتوای برنامه‌ی درسی تاریخ ایران و جهان در دوره‌ی متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage57
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد