نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیرمی‌پور, علیfa_IR
dc.contributor.authorشریف, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, سید ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorمولوی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:02Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:02Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.date.submitted2011-04-06en_US
dc.date.submitted1390-01-17fa_IR
dc.identifier.citationبیرمی‌پور, علی, شریف, مصطفی, جعفری, سید ابراهیم, مولوی, حسین. (1390). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور. پژوهش‌های برنامه درسی, 1(2), 1-28. doi: 10.22099/jcr.2012.248fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.248
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_248.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281824
dc.description.abstractپژوهش حاضر در صدد شناسایی و اولویت­بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی کشور است. در این پژوهش، از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه‌ی آماری آن، شامل تمامی معلمان و مدیران مشمول طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره‌ی ابتدایی کشور بوده و ابزار تحقیق پرسش‌نامه‌ی 33 گویه­ای محقق ساخته بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب، عوامل مدیریتی، عوامل مرتبط با معلم، عوامل فیزیکی و روانی و عوامل ایجادکننده جو تعامل و تشریک مساعی بیش‌ترین تأثیر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور را داشته­اند. هم‌چنین، از میان گویه­های مربوط به عوامل مدیریتی گویه‌ی ارتقای مستمر دانش، مهارت و ظرفیت معلمان، از میان گویه­های مربوط به عوامل مرتبط با معلم، گویه‌ی توجه به اصلاح و ارتقای نگرش‌های معلمان نسبت به طرح؛ در رابطه با عوامل فیزیکی و روانی، گویه‌ی­ متناسب بودن تعداد دانش­آموزان کلاس با توجه به اهداف طرح و در رابطه با عوامل ایجاد کننده جو تعامل و تشریک مساعی، گویه‌ی ایجاد جو تفاهم و تشریک ­مساعی میان والدین دانش­آموزان و مسؤولان مدرسه، بیش‌ترین تأثیر را بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور داشته­اند. پژوهش‌گران در پایان، پیشنهادهایی برای بهبود اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور ارایه داده­اند.fa_IR
dc.format.extent351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.248
dc.subjectارزشیابی توصیفیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.subjectعوامل مدیریتیfa_IR
dc.subjectعوامل مرتبط با معلمfa_IR
dc.subjectعوامل فیزیکی و روانیfa_IR
dc.titleشناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد