| dc.contributor.author | بیرمیپور, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریف, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفری, سید ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | مولوی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:02Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:02Z | |
| dc.date.issued | 2012-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-04-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-01-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بیرمیپور, علی, شریف, مصطفی, جعفری, سید ابراهیم, مولوی, حسین. (1390). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور. پژوهشهای برنامه درسی, 1(2), 1-28. doi: 10.22099/jcr.2012.248 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6794 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.248 | |
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_248.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281824 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر در صدد شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی کشور است. در این پژوهش، از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعهی آماری آن، شامل تمامی معلمان و مدیران مشمول طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دورهی ابتدایی کشور بوده و ابزار تحقیق پرسشنامهی 33 گویهای محقق ساخته بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب، عوامل مدیریتی، عوامل مرتبط با معلم، عوامل فیزیکی و روانی و عوامل ایجادکننده جو تعامل و تشریک مساعی بیشترین تأثیر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور را داشتهاند. همچنین، از میان گویههای مربوط به عوامل مدیریتی گویهی ارتقای مستمر دانش، مهارت و ظرفیت معلمان، از میان گویههای مربوط به عوامل مرتبط با معلم، گویهی توجه به اصلاح و ارتقای نگرشهای معلمان نسبت به طرح؛ در رابطه با عوامل فیزیکی و روانی، گویهی متناسب بودن تعداد دانشآموزان کلاس با توجه به اهداف طرح و در رابطه با عوامل ایجاد کننده جو تعامل و تشریک مساعی، گویهی ایجاد جو تفاهم و تشریک مساعی میان والدین دانشآموزان و مسؤولان مدرسه، بیشترین تأثیر را بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور داشتهاند. پژوهشگران در پایان، پیشنهادهایی برای بهبود اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور ارایه دادهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 351 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.248 | |
| dc.subject | ارزشیابی توصیفی | fa_IR |
| dc.subject | دوره ابتدایی | fa_IR |
| dc.subject | عوامل مدیریتی | fa_IR |
| dc.subject | عوامل مرتبط با معلم | fa_IR |
| dc.subject | عوامل فیزیکی و روانی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 28 | |