مقایسهی رضایت دانشجویان از کیفیت برنامهی درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
(ندگان)پدیدآور
محمدی, مهدیترک زاده, جعفرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر، مقایسهی رضایت دانشجویان زن و مرد رشتههای مختلف دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، از کیفیت برنامهی درسی و عملکرد استادان وکارکنان مربوط است. روش تحقیق در این مطالعه، از نوع توصیفی – پیمایشی است و جامعهی آماری شامل کلیهی دانشجویان رشتههای تربیت بدنی، روانشناسی بالینی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش پیش دبستانی و دبستانی و کودکان استثنایی است که در سال تحصیلی 88-87 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقهای از بین دانشجویان ترمهای 5 و 7 رشتههای مذکور، تعداد 181 نفر انتخاب شده و پرسشنامهی برنامهی درسی مدیریت ورزش دانشگاه فلوریدا (2004) بین آنان توزیع گردید. دادهها با استفاده از نرم افزار Spss 16 و از طریق روشهای آماری توصیفی و T-test و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: 1) دانشجویان زن رضایت بالاتری از کیفیت عملکرد استادان خود دارند. 2) بین میزان رضایت دانشجویان زن و مرد از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامهی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 3) بین میزان رضایت دانشجویان رشتههای مختلف از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامهی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) از دیدگاه دانشجویان، بالاترین کیفیت عملکرد، متعلق به اساتید آموزش پیش دبستانی و پایین ترین کیفیت عملکرد، متعلق به استادان علوم کتابداری و اطلاع رسانی است. 5) در کلیهی رشتهها، بالاترین میزان رضایت دانشجویان از کیفیت دروس تخصصی و پایین ترین رضایت از دروس کارورزی و عملی است.
کلید واژگان
برنامهی درسیعملکرد استادان
عملکرد کارکنان
رضایت
کیفیت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شیرازاستادیار دانشگاه شیراز




