| dc.contributor.author | محمدی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ترک زاده, جعفر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:01Z | |
| dc.date.issued | 2011-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-09-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-06-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, مهدی, ترک زاده, جعفر. (1390). مقایسهی رضایت دانشجویان از کیفیت برنامهی درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز. پژوهشهای برنامه درسی, 1(1), 29-49. doi: 10.22099/jcr.2012.242 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6794 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.242 | |
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_242.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281818 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام تحقیق حاضر، مقایسهی رضایت دانشجویان زن و مرد رشتههای مختلف دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، از کیفیت برنامهی درسی و عملکرد استادان وکارکنان مربوط است. روش تحقیق در این مطالعه، از نوع توصیفی – پیمایشی است و جامعهی آماری شامل کلیهی دانشجویان رشتههای تربیت بدنی، روانشناسی بالینی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش پیش دبستانی و دبستانی و کودکان استثنایی است که در سال تحصیلی 88-87 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقهای از بین دانشجویان ترمهای 5 و 7 رشتههای مذکور، تعداد 181 نفر انتخاب شده و پرسشنامهی برنامهی درسی مدیریت ورزش دانشگاه فلوریدا (2004) بین آنان توزیع گردید. دادهها با استفاده از نرم افزار Spss 16 و از طریق روشهای آماری توصیفی و T-test و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: 1) دانشجویان زن رضایت بالاتری از کیفیت عملکرد استادان خود دارند. 2) بین میزان رضایت دانشجویان زن و مرد از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامهی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 3) بین میزان رضایت دانشجویان رشتههای مختلف از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامهی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) از دیدگاه دانشجویان، بالاترین کیفیت عملکرد، متعلق به اساتید آموزش پیش دبستانی و پایین ترین کیفیت عملکرد، متعلق به استادان علوم کتابداری و اطلاع رسانی است. 5) در کلیهی رشتهها، بالاترین میزان رضایت دانشجویان از کیفیت دروس تخصصی و پایین ترین رضایت از دروس کارورزی و عملی است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 164 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.242 | |
| dc.subject | برنامهی درسی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد استادان | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد کارکنان | fa_IR |
| dc.subject | رضایت | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت | fa_IR |
| dc.title | مقایسهی رضایت دانشجویان از کیفیت برنامهی درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 29 | |
| dc.citation.epage | 49 | |