نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorترک زاده, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:01Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:01Z
dc.date.issued2011-08-23en_US
dc.date.issued1390-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-11en_US
dc.date.submitted1391-06-21fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, ترک زاده, جعفر. (1390). مقایسه‌ی رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه‌ی درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده‌ی علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز. پژوهش‌های برنامه درسی, 1(1), 29-49. doi: 10.22099/jcr.2012.242fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.242
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_242.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281818
dc.description.abstractهدف از انجام تحقیق حاضر، مقایسه‌ی رضایت دانشجویان زن و مرد رشته‌های مختلف دانشکده‌ی علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز، از کیفیت برنامه‌ی درسی و عملکرد استادان وکارکنان مربوط است. روش تحقیق در این مطالعه، از نوع توصیفی – پیمایشی است و جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی، روان‌شناسی بالینی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش پیش دبستانی و دبستانی و کودکان استثنایی است که در سال تحصیلی 88-87 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای از بین دانشجویان ترم‌های 5 و 7 رشته‌های مذکور، تعداد 181 نفر انتخاب شده و پرسشنامه‌ی برنامه‌ی درسی مدیریت ورزش دانشگاه فلوریدا (2004) بین آنان توزیع گردید. داده‌ها با استفاده از نرم افزار Spss 16 و از طریق روش‌های آماری توصیفی و T-test و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: 1) دانشجویان زن رضایت بالاتری از کیفیت عملکرد استادان خود دارند. 2) بین میزان رضایت دانشجویان زن و مرد از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامه‌ی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 3) بین میزان رضایت دانشجویان رشته‌های مختلف از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامه‌ی درسی، تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) از دیدگاه دانشجویان، بالاترین کیفیت عملکرد، متعلق به اساتید آموزش پیش دبستانی و پایین ترین کیفیت عملکرد، متعلق به استادان علوم کتابداری و اطلاع رسانی است. 5) در کلیه‌ی رشته‌ها، بالاترین میزان رضایت دانشجویان از کیفیت دروس تخصصی و پایین ترین رضایت از دروس کارورزی و عملی است.fa_IR
dc.format.extent164
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.242
dc.subjectبرنامه‌ی درسیfa_IR
dc.subjectعملکرد استادانfa_IR
dc.subjectعملکرد کارکنانfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه‌ی درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده‌ی علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage29
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد