مرور دوره 10, شماره 1 بر اساس عنوان

  • اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتعیین‌گری بر خودنظم‌دهی تحصیلی و سرسختی روان‌شناختی دانش‌آموزان 

    بداقی, آرزو؛ شیخ الاسلامی, راضیه (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-08-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتعیین‌گری بر خودنظم‌دهی-تحصیلی (نظم‌دهی بیرونی، نظم‌دهی درون‌فکن، نظم‌دهی همانندسازی و نظم‌دهی درونی) و ابعاد سرسختی روان شناختی (چالش، تعهد و کنترل) دانش‌آموزان بود. پژوهش ...

  • بررسی کتاب ریاضی پایه‌ هشتم بر اساس میزان برقراری ارتباط بین دانش رویه‌ای و دانش مفهومی 

    یافتیان, نرگس؛ ملکی, فاطمه (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-08-22)
    هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه هشتم براساس میزان توجه به ارتباط بین دانش‌مفهومی و دانش‌رویه‌ای است، که برای انجام این پژوهش از شیوۀ تحلیل‌محتوا استفاده گردیده‌ است. جامعۀ آماری، کتاب ریاضی پایه‌ هشتم چاپ 1397 ...

  • برنامۀ درسی سواد حقوقی دورۀ متوسطه: یک مطالعۀ ترکیبی 

    مرزوقی, رحمت اله؛ محمدزاده, کمال (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-08-22)
    آموزش حقوق و سواد حقوقی راه حل عملی برای تقویت و تحکیم پایه‌های زندگانی اجتماعی است. اگر مردم به حقوق و وظایف خود آگاهی داشته باشند، اجرای عدالت و تعادل منافع مختلف در جامعه بسیار آسان‌تر خواهد بود. پژوهش حاضر با رویکرد ...