نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاباذری, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorشهلی بر, عبدالوهابfa_IR
dc.contributor.authorبشیر, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:25:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:25:45Z
dc.date.available1399-07-09T05:25:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:25:45Z
dc.date.issued2006-12-22en_US
dc.date.issued1385-10-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-26en_US
dc.date.submitted1399-06-05fa_IR
dc.identifier.citationاباذری, یوسف, شهلی بر, عبدالوهاب, بشیر, حسین. (1385). مصرف فرهنگ عامه جهانی سینمای عامه پسند هند و تماشاگران ایرانی (زاهدانی). فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2(7), 115-138.fa_IR
dc.identifier.issn2209-2538
dc.identifier.issn5575-2008
dc.identifier.urihttp://jcsc.iaocsc.ir/article_44547.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281729
dc.description.abstractﻓﻴﻠﻤﻬﺎی ﻋﺎﻣﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﻫﻨﺪی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻮﻋﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﺎﻣﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲ در  ﺟﺎﻣﻌﺔ اﻳﺮان ، و در  ﻣﻘﻴﺎﺳﻲ وﺳﻴﻊ اﺳﺖ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده  .ﭘﺪﻳﺪ اﻳﻦ اﻣﺮ ة و ﻧﻮﻇﻬﻮری ﻧﻴﺴﺖ  ﭘﻴﺸﻴﻨﺔ دﻫ 30  آن ﺑﻪ ﺔ ﺑﺮﻣﻲ ﮔﺮدد؛ در اﻣﺎ ﺗﺎﻛﻨﻮن  و ﻣﻮرد ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﺼﺮف اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻤﻬﺎ   ﻧﻮع ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ دارﻧﺪ، ﭘﮋوﻫﺸﻲ اﻧﺠﺎم ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ در ﭼﺎرﭼﻮب ﺳﻨﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ﺧﻮاﻧﺸﻬﺎﻳﻲ را ﻛﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان زاﻫﺪاﻧﻲ از دار ﻓﻴﻠﻤﻬﺎی ﻋﺎﻣﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﻫﻨﺪی و ﻧﺪ، درﻳﺎﻓﺖ  ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ .از ﺑﺮای اﻧﺠﺎم اﻳﻦ ﻛﺎر  روش ﻳﻚ   ﻛﻴﻔﻲـ »ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺑ « ﻛﻪ ﻪ  ﺗﻮ ﻃﻮر أ ﻣﺎن (و 1 :درﺑﺮﮔﻴﺮﻧﺪة اﺳﺘﻨﺘﺎج رﻣﺰﮔﺎن اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻓﻨﻲ  ﻋﺎﻣﻪ اﻳﺪﺋﻮﻟﻮژﻳﻚ ﻓﻴﻠﻤﻬﺎی    ﻫﻨﺪی ﭘﺴﻨﺪ ؛   (زﻣﻴﻨ 2 ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺔاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ   ـ و (ﻣ 3   ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان درﻳﺎﻓﺖ ﺧﻮاﻧﺸﻬﺎی ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان  ﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻲ اﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ، اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه  . ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﮋوﻫﺶﺣﺎﻛﻲاز   آناﺳﺖ  ﻛﻪ ﻓﻴﻠﻤﻬﺎی ﻋﺎﻣﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﻫﻨﺪی، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻮﻋﻲ ﻋﺎﻣ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺔ  ﺟﻬﺎﻧﻲ، و ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ  در رواﺑﻂ ﻗﺪرﺗﻲ را    رواﻳﻲ ﺧﻠﻖ ِ ﺟﻬﺎن ِﺳﻄﺢ ﻣﻲ ﻣﺘ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺄﺛﺮ در از ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ و رواﺑﻂ ﻗﺪرت ﻣﻮﺟﻮد  در ﺟﻬﺎن اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻫﻨﺪ و  راﺳﺘﺎی ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺟﻠﻮه دادن آﻧﻬﺎ اﺳﺖ .در وﻗﺘﻲ ﻛﻪ  اﺛﺮ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻋﺎﻣ ﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪن، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺔ ﺟﻬﺎﻧﻲ در ﻣﻲ ﻣﻘﻴﺎﺳﻲ ﻣﺤﻠﻲ ﻣﺼﺮف  ﺷﻮد، ﺻﻮرت  ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﻲ ﺑﻨﺪی   اش ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻫﻮﻳﺖ ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﻲ ﻣﺼﺮف و ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﻠﻲ  ﺗﺎ ﻣﺴﺎﺋﻞ آﻧﻬﺎ،  ﻣﻲ ﺣﺪود زﻳﺎدی ﺗﻐﻴﻴﺮ  و ﻳﺎﺑﺪ،  در ً  ﺣﺘﻲ ﻣﻮاردی ﻛﺎﻣﻼ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.ﻋﺎﻣ ﻣﺘﻮن ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺔ ﻣﻲ ﺟﻬﺎﻧﻲ  زﻣﻴﻨﻪ ﺗﻮاﻧﻨﺪ  ﻣﺼﺮف اﻳﻲ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﻛﻪ   ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﻠﻲ، ﻗﺎﻟﺐ زﻣﺎن و ﺳﻴﺎﺳﻲfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Iranian Association For Cultural Studies & Communicationen_US
dc.subjectفرهنگﻋﺎﻣـﻪfa_IR
dc.subjectﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲfa_IR
dc.subjectرﻣﺰﮔـﺬاریfa_IR
dc.subjectرﻣﺰﮔـﺸﺎﻳﻲfa_IR
dc.subjectرﻣﺰﮔـﺎن اﻳﺪﺋﻮﻟﻮژﻳﻚfa_IR
dc.subjectهویت ﮔﻔﺘﻤﺎ ﻧﻲfa_IR
dc.subjectﻫﮋﻣﻮﻧﻲfa_IR
dc.subjectﭼﻨﺪ ﻣﻌﻨﺎﻳﻲfa_IR
dc.subjectقومیتfa_IR
dc.subjectﻣﺪرﻧﻴﺘـﻪfa_IR
dc.subjectﻛﺎرﻧـﺎوالfa_IR
dc.subjectسیاست ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲfa_IR
dc.subjectبازتولید ﺳﻨﺖfa_IR
dc.titleمصرف فرهنگ عامه جهانی سینمای عامه پسند هند و تماشاگران ایرانی (زاهدانی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه امام صادقfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage115
dc.citation.epage138
nlai.contributor.orcid0000-0001-9900-0382


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد