نقش رسانهها در عمومیسازی علم
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با پیشرفت فناوری، نفوذ و تأثیر رسانهها در جامعه به طور چشمگیری افزایش یافته است. ترویج علم یا عمومیسازی علم به شکل نوین از قرن بیستم در مغرب زمین مطرح شد و در پنجاه سال اخیر به طور جدی به آن توجه شده است. سیاستگذاران دریافتهاند برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع خود ناچار به عمومیسازی علم هستند و برای بسط و گسترش علم در جامعه بهترین، کارآمدترین و در دسترسترین ابزار را رسانه دانستهاند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانهها در عمومیسازی علم انجام شده است. در این مقاله از روش اسنادی و میدانی استفاده کردیم. این مطالعه با بهرهگیری از نظریههای استفاده و خشنودی و نشر نوآوریهای راجرز، نقش رسانهها در عمومیسازی علم را واکاوی میکند. یافتههای پژوهش بر « نقش رسانهها در عمومیسازی علم به عنوان رابط علم و جامعه» تأکید دارند، در مجموع رسانهها، در عمومیسازی و ایجاد باور به علم  نقش میانجی دارند.
کلید واژگان
ترویج علمعمومیسازی
رسانه
ارتباطات علمی
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتشاپا
2209-25385575-2008




