نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T05:24:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:24:56Z
dc.date.available1399-07-09T05:24:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:24:56Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2010-05-12en_US
dc.date.submitted1389-02-22fa_IR
dc.identifier.citation(1389). مطالعة پیمایشی دربارة اعتبار رسانه‌های خبری در میان شهروندان تهرانی در جریان تحولات اجتماعی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ١٣٨٨. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 6(19), 11-28.fa_IR
dc.identifier.issn2209-2538
dc.identifier.issn5575-2008
dc.identifier.urihttp://jcsc.iaocsc.ir/article_19774.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281465
dc.description.abstractاین مقاله اعتماد و اعتبار رسانه‌ای به رسانه‌های داخلی و خارجی در میان شهروندان تهرانی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و تأثیرات تحولات اجتماعی بر این مقوله را مورد پیمایش قرار می‌دهد. در این مقاله با استفاده از تقسیم‌بندی نظری ‌استوارت هال و نظریه اعتبار منبع اندرسون، نویسندگان به این نتیجه می‌رسند که جایگاه تقابل‌جو نسبت به رسانه‌های داخلی در میان شهروندان تهرانی تقویت شده است و از انباشت عمومی در جایگاه مسلط و هژمونیک به میزان قابل توجهی کاسته شده است. از دیگر سو، این مقاله مطرح می‌کند که با کاسته شدن از اعتبار منبع رسانه‌ای مورد مطالعه، ارزش اطلاعات آن نیز به همان نسبت زیر سئوال قرار گرفته است. از دیگر نتایج این پژوهش، فزونی گرفتن گرایش شهروندان به شبکه‌های ماهواره‌ای و عدم اقبال آنان به رادیوهای فرامرزی در طی ٥ سال گذشته بوده است که این امر در نتیجه انگاره پیشینی منفی نسبت به رادیوهای بیگانه و جذابیت دیداری شبکه‌های ماهواره‌ای تحلیل شده است. بیش از ٩٠درصد افراد واقعی‌بودن و صحت خبر را عامل انتخابی‌خود در پیگیری ‌اخبار می‌دانند. همچنین 8/68 درصد افرادی که تغییر نگرش آنان خیلی زیاد بوده است، دارای ماهواره هستند. نویسندگان این نگرانی را مطرح می‌کنند که می‌بایست در جهت پیشبرد منافع ملی، از ریزش مخاطبان رسانه‌های داخلی راستای گسترش وحدت ملی جلوگیری نمودfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Iranian Association For Cultural Studies & Communicationen_US
dc.subjectاعتبار رسانه‌های داخلیfa_IR
dc.subjectاعتماد به رسانه‌های خارجیfa_IR
dc.subjectصدا و سیماfa_IR
dc.subjectاستوارت هالfa_IR
dc.subjectتحولات اجتماعی شهر تهرانfa_IR
dc.subjectانتخابات ریاست جمهوری ١٣٨٨fa_IR
dc.titleمطالعة پیمایشی دربارة اعتبار رسانه‌های خبری در میان شهروندان تهرانی در جریان تحولات اجتماعی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ١٣٨٨fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue19
dc.citation.spage11
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد