نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T05:24:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:24:52Z
dc.date.available1399-07-09T05:24:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:24:52Z
dc.date.issued2011-05-22en_US
dc.date.issued1390-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-08en_US
dc.date.submitted1395-02-19fa_IR
dc.identifier.citation(1390). آرایش مردان و زنان و امر پست مدرن "حاد- جنسیت". فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 7(22), 47-66.fa_IR
dc.identifier.issn2209-2538
dc.identifier.issn5575-2008
dc.identifier.urihttp://jcsc.iaocsc.ir/article_19688.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281443
dc.description.abstract<strong> </strong>ما  براساس ادبیات تحقیقی که در زیبایی و آرایش صورت وجود دارد کار خود را در مورد زنان آغاز کردیم. رویکرد نظری بودریار در خصوص جامعه مصرفی را بکار گرفته‌ایم و با استفاده از روش "مصاحبه گروه متمرکز" کسانی را که به مصرف لوازم آرایشی و کالای بدن می‌پردازند، مورد تحقیق قرار داده ایم. بر این اساس همان طوری که بودریار در جامعه مصرفی آن را مطرح می‌کند ما می‌بینیم که زنان همراه با رواج ایده زیبایی در رسانه‌ها، به مصرف نشانه‌ها و ایده‌های زیبایی برای رسیدن به "خوشبختی انتزاعی" می‌پردازند. ما براساس مصرف زیاد صورت و آرایش و ایدۀ زیبایی، آن را به عنوان یک غذای فرهنگی و "نیاز اولیه پست مدرن" و به عبارتی "حاد – نیاز" برای زنان معرفی می‌کنیم که منجر به پدیدآوری امری به نام "اعتیاد پست مدرن" در میان زنان شده است. ما که پژوهش خود را در مراکز خرید و پاساژها انجام داده‌ایم؛ آنها را به عنوان "کافه‌ها و حوزۀ عمومی‌های پست مدرن" می‌شناساند که در آنها به جای گفتگوی مبتنی بر نظام زبانی و عقلانیت شاهد گفتگوی مبتنی بر نشانه‌های زیبایی و سیالیت در میان پاساژگردها هستیم. در این جا آرایش و زیبایی صورت به عنوان یک امر پست مدرن "فرا- جنسیتی" معرفی می‌شود که حاد شدگی جنسیت را در پست مدرنیته مطرح می‌کند. امر پست مدرن "حاد– جنسیت" در آرایش و زیبایی مبین این است که ما دیگر تفاوتی را در زنانه یا مردانه بودن امر آرایش و زیبایی نمی‌بینیم. به عبارتی در پست مدرنیته بایستی در معرفی آرایش و زیبایی صورت به عنوان امر زنانه تجدید نظر شود چرا که دیگر  به  عنوان یک امر "فرا-جنسیتی" وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent1368
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Iranian Association For Cultural Studies & Communicationen_US
dc.subjectبودریارfa_IR
dc.subjectفراجنسیتfa_IR
dc.subjectادبیات زنانهfa_IR
dc.subjectجامعه‌ مصرفیfa_IR
dc.titleآرایش مردان و زنان و امر پست مدرن "حاد- جنسیت"fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue22
dc.citation.spage47
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد