مدیریت فر ایند برنامه سازی راد یویی در را د یوی جمهور ی اسلام ی ایران: مدلی برآمده از نظریه مبنایی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرایند تولید برنامه در رادیو از طرح ایده برنامه تا پخش و ارزیابی آن را شامل میشود. برنامهساز رادیو در عبور از مراحل مختلف این فرایند با موانعی روبرو است که برنامهسازی را دشوار کرده و عدم تحقق اهداف برنامه رادیویی را باعث میشود. تحقیق حاضر با هدف شناسایی موانع، مشکلات و آسیبهای پیشروی برنامهساز در تولید برنامه رادیویی، به بررسی این فرایند از مرحله طرح ایده تا پخش و ارزیابی آن در رادیوی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. روش تحقیق در این بررسی، گراندد تئوری (نظریه دادهبنیاد) است و روش گردآوری دادهها مصاحبههای عمیق با خبرگان و مدیران حوزه برنامهسازی در رادیوی جمهوری اسلامی ایران بوده و نمونهگیری به روش گلوله برفی انجام شده است. نتایج حاصله در قالب مدل مکانیزمهای مدیریت فرایند تولید برنامههای رادیویی ارائه شده است.
کلید واژگان
نظریه دادهبنیادبرنامهسازی
فرایند
رادیوی جمهوری اسلامی ایران
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتشاپا
2209-25385575-2008




