مرور دوره 4, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار

  • تحلیل درﻳﺎﻓﺖ ﺗﻬﺮاﻧﻲ ﺟﻮاﻧﺎن ﺗﺤﺼﻴﻠﻜﺮده ﻋﻠﻤﻲ از فیلمهای علمی -تخلیلی 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻛﻪ در آن ﻣﺤﺪوده  ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ   ﻫﺎ و ﻧﺎ  ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻫﺎ درﻫﻢ آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﻓﺮد را در ﺑﺮاﺑﺮ ﻋﺮﺻﻪ ای ﭘﺮﺗﺤﺮک از ﻧﻤﺎدﻫﺎ و ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻗﺮار داده اﺳﺖ . ﺟﻬﺎن رﺳﺎﻧﻪ  ای ﺑﻪ ﻃﻮر ﻋﺎم و ﻓﻴﻠﻢ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﺎص ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻘﻄﻪ ﻣﺮﻛﺰی ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ...

  • ﻣﺮگ و ﺟﺎﻣﻌﻪ :ﻓﺮﻣﺎن ﺑﺮرﺳﻲ آﺛﺎر ﺑﻬﻤﻦ سینما آرا از ﻣﻨﻈﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    ﻫﺪف اﺻﻠﻲ در  اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪﺗﺤﻠﻴﻞ  آﺛﺎرﺳﻪ  ﮔﺎﻧﻪ ﺑﻬﻤﻦﻓﺮﻣﺎن  آرا و ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ راﺑﻄﻪ   اﻳﻦ آﺛﺎر ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻳﺮان اﺳﺖ بدین منظور  ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﮔﻴﺮ ﻧﻈﺮﻳﺎت یاز  ﮔﻠﺪﻣﻦ ﻟﻮﺳﻴﻦ   ﭘﻴﺮاﻣﻮن اﺛﺮﻫﻨﺮی واﻻ و ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ واﻻ، ﺷﺪه ﺳﻌﻲ   اﻳﻦ ﺳﻪ ﻓﻴﻠﻢ از ﻣﻨﻈﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ  ...

  • رواﺑﻂ ﻧﺴﻠﻲ در سینمای ﺟﻨﮓ اﻳﺮان(باتاکید بر سینمای حاتمی کیا) 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    رواﻳﺖِﺑﺮرﺳﻲ ﻫﺎی ﺳﻴﻨﻤﺎﻳﻲ از ﺗﺠﺮﺑه ﻣﺸﺘﺮک در ﺧﺼﻮص ﺟﻨﮓ ﻫﺸﺖ ﺳـﺎﻟﺔ ِ ﻫﺎی ﻧﺴﻠﻲاﻳﺮان، ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻘﺎﻟﺔ ﺣﺎﺿﺮ اﺳﺖ .         در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﻼش ﺷﺪه ﺗﺎ ﺑﺎ اﺗﺨﺎذ روﻳﻜﺮدی ﺳﺎﺧﺘﺎرﮔﺮاﻳﺎﻧﻪ ﺑﺘﻮان ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ ...

  • ﻧﺸﺎﻧﻪ فیلم ﺷﻨﺎﺳﻲ و تحلیل : ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﺸﺎﻧﻪ فیلم ﻻکﭘﺸﺖها پرواز می کنند 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ ﻳﻜﻲ از روش اﺳﺖ ﻫﺎی ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺘﻦ  .ﻧﺸﺎﻧﻪ روﻳﻜﺮد   ﺷﻨﺎﺳﻲ در ﭘﻲ دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ زﺑﺎن و ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ اﺳﺖ . ﻫﺪف اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻛﺎوﺷﻲ در ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ اﺳﺖ و ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻛﺎرﺑﺮد آن ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻳﻚ ﻓﻴﻠﻢ  . ﺑﺮای ...

  • پروبلماتیک مدرنیته ﺷﻬﺮی:تهران در سینمای قبل از انقلاب اسلامی 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    ﺗﻬﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﺎد ﻣﺪرﻧﻴﺘﻪ ﺷﻬﺮی در ﺑﺴﻴﺎری از ﻓﻴﻠﻤﻬﺎی ﺳـﻴﻨﻤﺎﻳﻲ ﻣـﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ ﺗﻬﺮان در ﻓﻴﻠﻤﻬﺎ درواﻗﻊ ﺗﺎرﻳﺦ ﺗﺤﻮﻻت ﻣﺪر ﻧﻴﺘﻪ اﻳﺮاﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ .ازاﻳﻦ رو، اﻳﻦ اﻣﻜﺎن وﺟﻮد ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺪد ﺑﺎزﻧﻤـﺎﻳﻲ ...

  • ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ اﺳﻄﻮره ﻋﺼﺮ ﻃﻼﻳﻲ در سینمای ﺗﺎرﻳﺨﻲ اﻳﺮان : مطالعه موردی دوره صفوی 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2008-11-21)
    ﺳﺎﺧﺖ ﻓﻴﻠﻢ و ﺳﺮﻳﺎل ﺗﺎرﻳﺨﻲ درﺑـﺎره   ﻫـﺮ دوره از ﺗـﺎرﻳﺦ، ﻧـﻪ ﺗﻨﻬـﺎ ﻧـﺸﺎن   دﻫﻨـﺪه  اﻫﻤﻴﺖ آن دوره ﻧﺰد ﻓﻴﻠﻤﺴﺎزان و ﺑﻠﻜﻪ ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬاران ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ ای اﺳﺖ از ﺷﺮاﻳﻂ ﻓﻌﻠﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻳﺎ ﺷـﺮاﻳﻂ آرﻣـﺎﻧﻲ آن . ...