• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک)

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان‌ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می‌دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان‌، در گرو جلب رضایت مشتریان است. از سوی دیگر نمی‏توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی، حساسیت بیشتری خواهد داشت. بدین ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده‌سازی شود، سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم‌ها به سیستم‏های مدیریت ارتباط با مشتریان مشهور شده‏اند. سؤال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه چه عواملی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری موثرند و تعامل بین این عوامل چگونه می باشد؟     بدین منظور خریداران گوشی تلفن همراه نوکیا در کلان شهر شیراز به عنوان جامعه آماری تلقی گردیده و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مورد نظر خریداران گردآوری شد. متغیرهای اصلی این تحقیق عبارتند از: انتظارات مشتری، کیفیت ادراک شده، ارزش ادراک شده، رضایت مشتری، تصویر، شکایت مشتری، وفاداری مشتری، عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری. از سوی دیگر روش تحقیق حاضر نیز تحقیق توصیفی همبستگی است با ماهیت کاربردی. تحقیق حاضر شامل سیزده فرضیه بوده که پس از آزمون فرضیه ها و تحلیل های آماری انجام شده در سطح اطمینان  %95 کلیه فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    ارزش ادراک شده
    کیفیت ادراک شده
    انتظارات مشتری
    رضایت مشتری
    تصویر
    شکایت مشتری
    وفاداری مشتری
    عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2010-01-21
    1388-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_428.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279157

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)
      در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت می­باشد که ...

    • بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی 

      حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)
      در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر می‌باشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...

    • بررسی میزان رضایتمندی مشتریان بر اساس مدلACSI (مورد مطالعه: بانک قوامین) 

      جزینی, علیرضا (معاونت آماد و پشتیبانی ناجا, 2016-06-21)
      زمینه و هدف: رضایتمندی مشتری یکی از موضوعات بسیار راهبردی در دهه اخیر است . اکنون در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شرکت را رقم می زنند و شرکت دیگر نمی تواند نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند و انها باید همه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب