ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمانها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی میدانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان، در گرو جلب رضایت مشتریان است. از سوی دیگر نمیتوان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی، حساسیت بیشتری خواهد داشت. بدین ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیادهسازی شود، سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستمها به سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان مشهور شدهاند. سؤال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه چه عواملی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری موثرند و تعامل بین این عوامل چگونه می باشد؟
بدین منظور خریداران گوشی تلفن همراه نوکیا در کلان شهر شیراز به عنوان جامعه آماری تلقی گردیده و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مورد نظر خریداران گردآوری شد. متغیرهای اصلی این تحقیق عبارتند از: انتظارات مشتری، کیفیت ادراک شده، ارزش ادراک شده، رضایت مشتری، تصویر، شکایت مشتری، وفاداری مشتری، عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری. از سوی دیگر روش تحقیق حاضر نیز تحقیق توصیفی همبستگی است با ماهیت کاربردی. تحقیق حاضر شامل سیزده فرضیه بوده که پس از آزمون فرضیه ها و تحلیل های آماری انجام شده در سطح اطمینان %95 کلیه فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند.
کلید واژگان
ارزش ادراک شدهکیفیت ادراک شده
انتظارات مشتری
رضایت مشتری
تصویر
شکایت مشتری
وفاداری مشتری
عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-01-211388-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
شاپا
2008-6458Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد
پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت میباشد که ...
-
بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی
حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر میباشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...
-
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان بر اساس مدلACSI (مورد مطالعه: بانک قوامین)
جزینی, علیرضا (معاونت آماد و پشتیبانی ناجا, 2016-06-21)زمینه و هدف: رضایتمندی مشتری یکی از موضوعات بسیار راهبردی در دهه اخیر است . اکنون در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شرکت را رقم می زنند و شرکت دیگر نمی تواند نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند و انها باید همه ...



