تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت میباشد که این امر به نوبه خود سبب ایجاد وفاداری در مشتریان خواهد شد. کیفیت رابطه با مشتریان میتواند بر عواملی چندگانه همچون کیفیت ذهنی ادراک شده و وفاداری مشتریان موثر بوده و میتواند سبب کسب مزیت رقابتی برای سازمانها بخصوص در بخش خدمات گردد. در مقاله حاضر با ارائه مدلی، تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. دادههای مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونهگیری غیـرتصادفی در دسترسی از مشتریان هتلهای پنج ستاره کلان شهر مشهد و با ابزار پرسشنامه جمعآوری شده است. این تحقیق از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی میباشد. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نـرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری موثر میباشد. در بررسی تأثیر غیرمستقیم، نتایج تحقیق نشاندهنده اثر معنادار و مثبت کیفیت رابطه با مشتری از طریق کیفیت ادراک شده بر وفاداری است.
کلید واژگان
کیفیت رابطه با مشتریاعتماد مشتری
رضایت مشتری
تعهد ارتباطی مشتری
کیفیت ادراک شده مشتری
وفاداری مشتری
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانشاپا
2538-3418Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک)
پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2010-01-21)در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمانها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی میدانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان، در گرو جلب رضایت مشتریان ...
-
بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی
حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر میباشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...
-
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان بر اساس مدلACSI (مورد مطالعه: بانک قوامین)
جزینی, علیرضا (معاونت آماد و پشتیبانی ناجا, 2016-06-21)زمینه و هدف: رضایتمندی مشتری یکی از موضوعات بسیار راهبردی در دهه اخیر است . اکنون در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شرکت را رقم می زنند و شرکت دیگر نمی تواند نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند و انها باید همه ...



