تبیین معیارهای ارزش گذاری مبتنی بر سطح بلوغ مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی (مطالعه موردی : استان خوزستان)
(ندگان)پدیدآور
فرزان, فروغسلاجقه, سنجرپورکیانی, مسعودشیخی, ایوبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تبیین معیارهای ارزش گذاری مبتنی بر سطح بلوغ مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی و ارائه یک مدل بومی است. در این تحقیق از دو پرسشنامه یکی در خصوص معیارهای ارزش گذاری با51 سوال با آلفای کرونباخ 94/0 و دیگری در زمینه سطح بلوغ مدیریت دانش با آلفای کرونباخ 93/0 با 98 سوال استفاده شده است. جهت بررسی روایی پرسشنامهها از روایی محتوایی و سازه استفاده شد. جامعه آماری شامل 86643 نفر از کارکنان سازمان های اجرایی استان خوزستان هستند که با استفاده از فرمول «کوکران» 382 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای Spss 22  و Amos 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که از معیارهای ارزشگذاری که شامل 17 مولفه هستند، مولفه فنی دارای بیشترین میانگین رتبه (11/09) و مولفه قابلیت نگهداری دارای کمترین میانگین رتبه (6/79) در بین سایر مولفهها بوده است. سطح بلوغ مدیریت دانش شامل 13 شاخص است که به صورت کلی میتوان گفت که این متغیر در سطح بیشتر از رضایت بخش قرار دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین معیارهای ارزش گذاری و سطح بلوغ مدیریت دانش رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
مدیریت دانشبلوغ
سطح بلوغ مدیریت دانش
معیارهای ارزش گذاری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، واحد کرمان،دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایراناستادیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
استادیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
استادیار، گروه آمار، دانشکده ریاضی و کامپیوتر، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران




