شناسایی مولفه های تاثیرگذار بر توسعه مدیران در شرکت تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)
(ندگان)پدیدآور
حسنقلی پور یاسوری, طهمورثفیروزابادی, مهشیدبابایی سیاهکلرودی, سیروسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اندیشمندان مدیریتی بر این عقیده اند که توسعه مدیریت کلید توسعه کشور است تا این اندازه که بسیاری از کشورهای موفق دنیا اذعان دارند که شما مدیر تربیت کنید همه چیز به دنبالش می آید. بنابراین با توجه به اهمیت بحث توسعه مدیران این پژوهش قصد دارد به شناسایی مولفههای تاثیر گذار بر توسعه مدیران در شرکت تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) بپردازد. در این راستا؛ هدف تحقیق از جنس کاربردی و روش تحقیق، پیمایشی است. داده ها با استفاده از مصاحبه جمع آوری شد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، کارشناس مسئول و کارشناسان شرکت ساپکو، روش نمونه گیری گلوگه برفی و اندازه ی نمونه 10 نفر (حد اشباع) است. برای تحلیل کیفی دادههای جمع آوری شده از تحلیل محتوا استفاده شده است. نتایج بدست آمده از انجام تحلیل ها حاکی از این است که آموزش، ارزیابی عملکرد، جانشین پروری، حمایت مدیریت ارشد و ابعاد راهبردی سازمان به عنوان ابعاد تاثیر گذار بر فرایند توسعه مدیران شناسایی شدند.
کلید واژگان
توسعه مدیریتتوسعه
مدیریت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتسازمان پدید آورنده
استاد، هیأت علمی مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانفارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران




