• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند و ویژگی های محصول بر ادراکات و قصد پذیرش محصولات جدید: در صنعت محصولات الکترونیک

    (ندگان)پدیدآور
    باقری, دکتر سید محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    220.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش های مربوط به حوزه ی انتشار نوآوری، تحقیقات زیادی درباره‌ی پذیرش نوآوری صورت گرفته است. در مدل مفهومی این تحقیق ، سازو کار تأثیر سازه های ویژگی های نوآوری و کیفیت رابطه در چارچوب متغیّرهای ادراکی ارزش و مخاطره‌ی ادراک شده بر قصد پذیرش افراد مورد مطالعه قرار گرفته است. این تحقیق از نظر دسته بندی تحقیقات برحسب هدف، از نوع کاربردی و از نظر دسته بندی بر حسب نحوه‌ی گرد آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. ابزار اصلی گردآوری داده ها در این تحقیق پرسش نامه است. جامعه ی آماری این تحقیق، استفاده کنندگان حداقل یکی از محصولات الکترونیکی ذکر شده در طرح تحقیق بوده است. نمونه ی آماری نهایی این تحقیق نیز شامل 373 مشتری بالفعل محصولات الکترونیکی در مناطق 22 گانه ی شهر تهران است. روش اصلی تجزیه و تحلیل داده ها ماتریس همبستگی یا کواریانس با رویکرد تحلیل مسیر بوده است. نتایج تحقیق نشان داد که ابعاد تعهد رابطه ای و اعتماد عام با تأثیر بر مخاطره و ارزش ادراک شده‌ی پذیرندگان بر قصد پذیرش آنان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، از میان ابعاد نوآوری نیز تنها ابعاد سازگاری و قابلیت آزمایش بر قصد پذیرش افراد تأثیر مستقیم دارد، ابعاد پیچیدگی و قابلیت استفاده بر مخاطره ادراک شده تأثیر دارد و هم چنین قابلیت استفاده و مزیت نسبی نوآوری نیز بر ارزش ادراک شده ی نوآوری مؤثرند.
    کلید واژگان
    قصد پذیرش
    ارزش ادراک شده
    مخاطره ادراک شده
    کیفیت رابطه
    ابعاد نوآوری

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2011-08-23
    1390-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور مرکز بابل

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_14.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278706

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب