• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 2.1, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 2.1, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پژوهشی پیرامون موانع پذیرش زنان در ‌پُست‌های ‌مدیریت ‌آموزش‌ و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    حسن‌زاده, رمضانحشمتی, نرگس
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش موانع پذیرش زنان در پُست‌های مدیریت آموزش و پرورش مورد مطالعه  قرار گرفته است. تعداد 211 نفر مدیر به عنوان نمونة آماری از بین کلیة مدیران مدارس متوسطه و پیش‌دانشگاهی دخترانة استان مازندران انتخاب شدند. پنج سؤال تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که موانع روانی به عنوان مانع پذیرش زنان در پُست‌های مدیریتی تلقی نمی‌شود. امّا موانع سازمانی، خانوادگی، و اجتماعی - فرهنگی به عنوان موانع پذیرش زنان در پُست‌های مدیریتی شمرده ‌می‌شود. از بین موانع ذکر شده، مانع سازمانی به عنوان عمده‌ترین مانع پذیرش زنان‌ در پُست‌های مدیریت محسوب شده است. براساس نتایج تحقیق، پیشنهاد شد که مطالعة دقیق و علمی از موانع مختلف پیشرفت زنان در عرصه‌های مدیریت و اجرایی صورت گیرد. همچنین پیشنهاد شد با ایجاد دوره‌های آموزشی مناسب، شرایط و فرصت لازم برای رشد و ترقی زنان فراهم گردد تا‌ آنها ‌‌نیز، مانند مردان، بتوانند شایستگیهای فردی، سازمانی و اجتماعی را به ظهور برسانند.
    کلید واژگان
    موانع پذیرش زنان
    مدیریت آموزش و پرورش
    پست‌های مدیریت

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2002-08-23
    1381-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و عضو انجمن پژوهشهای آموزشی ایران.
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی.

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_252.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278640

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب