• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 4, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 4, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیرگرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    یحیی زاده فر, محمودشیرخدایی, میثمرمضانی, ایوب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    394.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر به بررسی تاثیرگرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق یازده دانشکده فعال در دانشگاه مازندران می باشد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای گرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه  استفاده شده است و131 نفر از کارکنان دانشکده ها متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شده بودند، به پرسشنامه تحقیق پاسخ دادند. همچنین داده های مربوط به عملکرد سازمانی با استفاده از اسناد و مدارک موجود مربوط به هر یک از دانشکده ها جمع آوری شده است. جهت سنجش اعتبار پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب 87/0α= استفاده شده است. جهت بررسی روایی سازه از شاخص AVE استفاده گردید که نشان دهنده برخورداری پرسشنامه از روایی مناسب بوده است.  تجزیه و تحلیل داده­ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم­افزارهای 16 SPSS،  Visual PLS و Smart PLS وآزمون تحلیل مسیر انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که گرایش به بازاریابی داخلی بر عملکرد و رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه مازندران تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران تاثیر مثبت و معنی دار دارد.
    کلید واژگان
    گرایش به بازاریابی داخلی
    رفتار شهروندی سازمانی
    عملکرد سازمانی
    دانشگاه مازندران

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2013-02-19
    1391-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_332.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278520

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب