نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامیان, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنیک نام, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:16:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:16:11Z
dc.date.available1399-07-09T05:16:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:16:11Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-22en_US
dc.date.submitted1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationغلامیان, محمدرضا, نیک نام, زهرا. (1391). ارائه الگویی تطبیق یافته جهت بخش بندی مشتریان بانک‌ها بر اساس ارزش دوره عمر آن‌ها. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 4(7), 5-5.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_261.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278514
dc.description.abstractاستفاده از ابزارهایی تحت عنوان امتیاز بندی مشتریان باعث می‌شود سازمان بیشترین تلاش خود را برای شناسایی، جذب و حفظ مشتریان با سودآوری بیشتر متمرکز کند. ارزش طول عمر مشتری، می‌تواند به عنوان ملاک ارزش‌گذاری مشتریان، چارچوب مناسبی برای این کار باشد. هدف اصلی از این مقاله ارائه الگویی تطبیق یافته جهت بخش‌بندی مشتریان در صنعت بانکداری خرد به کمک مدل مرجع RFM می‌باشد. این تحقیق بر اساس متدولوژی مشهور CRISP_DM شکل گرفته است. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و بعد از ارائه مدل، بخش بندی و رتبه بندیی بر روی اطلاعات حساب جاری تعدادی از مشتریان یکی از بانک های خصوصی با استفاده از مدل ارائه شده و مدل مرجع انجام شده و  برتری مدل ارائه شده نسبت به مدل مرجع، به کمک تابع کیفیت خوشه‌ها نشان داده می‌شود. در نهایت نمونه‌ای از کاربرد بخش‌بندی مشتریان جهت تحلیل رفتار مشتریان هر بخش و استراتژی‌های پیشنهادی  ارائه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent334
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.subjectارزش دوره عمر مشتریfa_IR
dc.subjectبخش‌بندی مشتریانfa_IR
dc.subjectبانکداریfa_IR
dc.subjectمدل RFMfa_IR
dc.subjectداده‌کاویfa_IR
dc.titleارائه الگویی تطبیق یافته جهت بخش بندی مشتریان بانک‌ها بر اساس ارزش دوره عمر آن‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم وصنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue7
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد