• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر اضطراب کامپیوتر بر نگرش به یادگیری الکترونیکی: نقش واسطه‏ای نگرش و خودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت

    (ندگان)پدیدآور
    زمانپور, عنایت‏الهخانی, محمدحسینمرادیانی‏دیزه‏رود, سیده‏خدیجه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    295.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اگرچه محیط‏های یادگیری الکترونیکی بسیار گسترده و روند استفاده از آموزش الکترونیکیبهسرعتدرحال افزایش است پژوهش‏های کمی در رابطه با نگرش به یادگیری الکترونیکی دانش‏آموزان صورت پذیرفته است. این در حالی است که نگرش به یادگیری الکترونیکی نقشی کلیدی در موفقیت آمیز بودن این نوع آموزش دارد. در پژوهش حاضر میزان تأثیر اضطراب کامپیوتر بر نگرش به یادگیری الکترونیکی با نقش واسطه‏ای عواملی همچون نگرش و خودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت در قالب آزمون مدلی مطالعه شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانش‏آموزان دبیرستان‏های دولتی شهر نور آباد لرستان و تعداد شرکت‏کنندگان 485 نفر بود. که با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه‏ای که بر اساس مدل مفهومی پژوهش طراحی شده، پاسخ دادند. از نتایج قابل توجه می‏توان به تأثیر منفی تقریباَ یکسان اضطراب کامپیوتر بر نگرش به کامپیوتر و اینترنت و نیز تأثیر مثبت قابل توجه خودکارآمدی اینترنت بر نگرش به یادگیری الکترونیکی اشاره کرد. در مجموع، مدل اصلاح شده با داده‏ها برازش مناسبی داشته است که نشان‏دهنده اهمیت و نقش عواملی همچون اضطراب کامپیوتر، نگرش و خودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت بر روی نگرش به یادگیری الکترونیکی و موفقیت در آن بوده است.
    کلید واژگان
    : اضطراب کامپیوتر
    خودکارآمدی کامپیوتر
    نگرش به کامپیوتر
    خودکارآمدی اینترنت
    نگرش به اینترنت و نگرش به یادگیری الکترونیکی

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی enayat_zamanpour@yahoo.com
    دانشجوی کارشناسی ارشد روان‏شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشجوی کارشناسی ارشد روان‏شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2478.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278331

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی دیدگاه‌های دبیران شهر تهران در مورد کار برد کامپیوتر در آموزش و رابطه آن با اضطراب کامپیوتر 

      رستگارپور, حسن؛ سلیقه, فریبا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد, 2009-10-23)
      این پژوهش به منظور بررسی دیدگاه‌های دبیران دوره متوسطه نظری شهر تهران در مورد کاربرد کامپیوتر در آموزش و رابطة آن با اضطراب کامپیوتر انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران دوره متوسطه شهر تهران است که تعداد آن‌ها 14356 نفر ...

    • بازگردانی اطمینان به مفید بودن رشتهٔ ریاضی با آموزش ریاضیات مفید به دانشجویان کارشناسی 

      سلطانی, زینب (انجمن ریاضی ایران, 2024-11-21)
      این مقاله دربارۀ چرایی و چگونگی ایجاد رشتهٔ جدیدی به نام «ریاضیات کاربردی و محاسباتی» در دانشگاه بریگم یانگ است که به منظور ایجاد انگیزهٔ بیشتر و بازگرداندن اطمینان بیشتر از مفید بودن رشتهٔ ریاضی برای دانشجویان تأسیس شده ...

    • اطلاعات مورد نیاز کتابداران در عصر تکنولوژی 

      مایکل مالینکونیکو (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 1994-04-01)
      ماهیت کتابخانه‌ها و کتابداری با استفاده از تکنولوژی الکترونیک به سرعت به سوی مدرنیزه شدن می‌رود. مسلماً در طرحهای معمول کتابخانه‌های آینده، خدمات و تکنولوژی جدید توسط افرادی که کتابدار نامیده می‌شوند، اداره و کنترل می گردد. ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب