• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه ی پیش از دبستان

    (ندگان)پدیدآور
    شهودی‏مژدهی, عطیهمفیدی, فرخندهعلیزاده, حمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    229.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به مقایسه مهارت نوشتاری کودکان با و بدون تجربه پیش دبستانی در پایه ی اول دبستان و ارائه راهکارهای مناسب می‌پردازد. در این پژوهش علّی- مقایسه‌ای، جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه اول دبستان در شهر تهران است که از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای انتخاب شده است؛ بدین صورت که نمونه‌ای با حجم 60 دانش‌آموز کلاس اول دبستان که 30 نفر را دانش آموزان دارای تجربۀ پیش از دبستان (15 نفر دختر و 15 نفر پسر) و 30 نفر دیگر را دانش آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان تشکیل می‌دادند. برای مشخص کردن دانش آموزان با و بدون تجربۀ پیش از دبستان به پروندۀ تحصیلی آنان مراجعه شد که به تأیید معلمان رسید، همچنین برای آزمون مهارت نوشتاری دانش‌آموزان از آزمون پیشرفت نوشتن (راغب، 1384) استفاده شد. در تحلیل داده‌ها، مشاهده گردید که در تمامی فرضیه‌های پژوهشی بین دانش‌آموزان با تجربۀ پیش از دبستان نسبت به دانش آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان از نظر مهارت املاء و انشاء تفاوت معناداری وجود دارد. مهارت نوشتن در دو زمینۀ املاء و انشاء  بهتر از دانش‏آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان است و عامل جنسیت نیز در این تفاوت‌ها مؤثر واقع شده است. بر این اساس، بر نقش تجربه‌های پیش از دبستان بر مهارت‌های نوشتاری تأکید می‌شود.
    کلید واژگان
    آموزش پیش از دبستان
    مهارت نوشتن
    زبان آموزی

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    - کارشناس ارشد آموزش و پرورش پیش از دبستان، دانشگاه علامه طباطبائی A.shohoudi@gmail.com
    2- استاد دانشگاه علامه طباطبائی
    3- دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2474.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278327

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب