• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 13, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 13, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آموزش مهارت‌های اجتماعی از راه بازی‌های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران

    (ندگان)پدیدآور
    محمدزاده, زهراخادمی اشکذری, ملوک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    732.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر، با هدف بهبود مهارت‌های اجتماعی از راه بازی‌های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران مورد بررسی قرار گرفت. در روش نیمه آزمایشی حاضر، با طرح پیش‌آزمون -پس‌آزمون با گروه کنترل، از طریق نمونه‌گیری تصادفی، از میان 100 کودک 6-5 ساله مهدکودک و مرکز پیش‌دبستانی واقع در منطقه 2 شهر تهران،30 کودک با مهارت‌های اجتماعی پایین، انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. هوش هیجانی مادران آن‌ها نیز سنجیده شد. برای، آموزش مهارت‌های اجتماعی، اعضای گروه آزمایش به مدت 10 جلسه در بازی‌های گروهی شرکت کردند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی محقق­ساخته و پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ بود. داده‌های پژوهش با آزمون تحلیل کوواریانس، پردازش شدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های اجتماعی از راه بازی‌های گروهی در کودکان پیش‌دبستانی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی (01/0>p)  آن‌ها مؤثر است. و آموزش مهارت‌های اجتماعی با کنترل هوش هیجانی مادران  (05/0>p)بر بهبود مهارت‌های کودکان مؤثر نیست. همچنین، یافته‌های جانبی با استفاده از آزمون p)  آن‌ها مؤثر است. و آموزش مهارت‌های اجتماعی با کنترل هوش هیجانی مادران  (05/0>p)بر بهبود مهارت‌های کودکان مؤثر نیست. همچنین، یافته‌های جانبی با استفاده از آزمون p)بر بهبود مهارت‌های کودکان مؤثر نیست. همچنین، یافته‌های جانبی با استفاده از آزمون t دو گروه مستقل حاکی از آن بودند که دخترها در پس‌آزمون (05/0P ) در مقایسه با پسرها و کودکان 6 ساله در پس‌آزمون (05/0P ) در مقایسه با کودکان 5 ساله از مهارت‌های اجتماعی بیشتری برخوردارند. همچنین نتایج آزمون واریانس تک متغیره نشان داد تحصیلات مربی‌ها نیز تأثیری بر مهارت‌های اجتماعی کودکان ندارد. (در پیش‌آزمون 0911/0f=، در پس‌آزمون 035/1f=)
    کلید واژگان
    بازی‌های گروهی
    مهارت‌های اجتماعی
    هوش هیجانی

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س)
    دانشگاه الزهرا-معاون فرهنگی اجتماعی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jep.2017.7762
    http://jep.atu.ac.ir/article_7762.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278188

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب