مرور دوره 13, شماره 43 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
تأثیر یادگیری مشارکتی با گروههای پیشرفت بر خودکارآمدی و خودپندارهی ریاضی دانشآموزان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر خودکارآمدی ریاضی و خودپندارهی ریاضی دانشآموزان بود. این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل در بین جامعه دانشآموزان دختر پایهی اول متوسطهی شهر ...
-
تأثیر سبکهای یادگیری و به کارگیری نقشههای معنایی بر توانایی تفکر انتقادی دانش آموزان دوره متوسطه و بهبود یادگیری واژگان زبان انگلیسی آنها
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیرسبکهای یادگیری و بهکارگیری نقشههای معنایی بر میزان پیشرفت توانایی تفکر انتقادی دانش آموزان دوره متوسطه و بهبود یادگیری واژگان زبان انگلیسی آنان انجام شد. بهمنظور تحقق این هدف، 123دانش ...
-
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفههای برنامهریزی و حل مسألهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دبستان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)راهحلِ مشکلاتِ تعلیم و تربیت کنونی، نیازمند رویکردی پیچیدهتر وآگاهانه است که بخشی مهم بهوسیلهی علمِ مغز، ذهن و تعلیم و تربیت (یادگیری سازگار با مغز) ارائه شده است. یادگیریِ سازگار با مغز بر چگونگی یادگیری طبیعی مغز ...
-
تدوین و اثربخشی مدل نظری سالمزیستی سبک زندگی دانشجویان در جامعه ایرانی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تهران)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهش حاضر درصدد تدوین و اثربخشی مدل نظری سالمزیستی سبک زندگی دانشجویان در جامعه ایرانی بوده است. از این منظر پس از واکاوی سوابق نظری و تجربی مرتبط با موضوع تحقیق از روش تلفیقی کیفی با استفاده از روش «نظریه داده بنیاد» و ...
-
الگوی ساختاری روابط بین نیازهای اساسی روانشناختی، انگیزش تحصیلی و درگیری تحصیلی در زبان انگلیسی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی روابط بین نیازهای اساسی روانشناختی، انگیزش تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس انگلیسی به روش الگویابی معادلات ساختاری بود. بدینمنظور، 423 نفر از دانشآموزان سال دوم و سوم دوره متوسطه شهر ابهر ...
-
تحلیل کانونی رابطۀ بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعّال در آن
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ امنیت در مدرسه با مشارکت فعّال در آن صورت پذیرفت؛ بدینصورت که 322 نفر از کلیۀ دانشآموزان دبیرستانهای دولتی در شهر ری با روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند و به ...
-
نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطهی ادراک از جوّ کلاس و تعللورزی دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهشهای گذشته ارتباط بین باورهای انگیزشی با جوکلاس و تعللورزی را نشان دادهاند. در پژوهش حاضر ضمن ارائهی شاخصهای روانسنجی پرسشنامهی محیط یادگیری کلاس (جوّ کلاس)، نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطۀ ادراک از جوّ ...
-
آموزش مهارتهای اجتماعی از راه بازیهای گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهش حاضر، با هدف بهبود مهارتهای اجتماعی از راه بازیهای گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران مورد بررسی قرار گرفت. در روش نیمه آزمایشی حاضر، با طرح پیشآزمون -پسآزمون با گروه کنترل، از طریق نمونهگیری تصادفی، از میان 100 ...
-
توسعه مدیران شرکت ملی گاز ایران مبتنی بر الگوی شایستگی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)بهمنظور توسعه شایستگی مدیران شرکت ملی گاز ایران و تدوین الگوی مطلوب، این پژوهش به روش ترکیبی اکتشافی انجام شد. باتحلیل دادهها 7 مؤلفه اصلی درقالب الگوی مفهومی پژوهش منعکس گردید. برمبنای یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیلهای ...



