نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجیتبار فیروزجائی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorتقی پور, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:51Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:51Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-03en_US
dc.date.submitted1395-03-14fa_IR
dc.identifier.citationحاجیتبار فیروزجائی, محسن, تقی پور, کیومرث. (1394). تحلیل موضوعی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 11(38), 1-30.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_3937.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278073
dc.description.abstractهدف: هدف این پژوهش شناسایی وضعیت دامنه موضوعی پژوهش‌های انجام شده رشته تکنولوژی آموزشی در ایران، ترسیم وضع مطلوب و روشن کردن خلأ‌های موجود در این پژوهش‌ها است. سوال‌های مهم آن عبارتند از پژوهش‌های انجام شده در رشته تکنولوژی آموزشی در ایران از لحاظ موضوعی چه وضعیتی دارند؟ وضعیت مطلوب آن کدام است؟ و در مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب چه خلأهایی وجود دارند؟ <br />روش: این پژوهش دارای دو مرحله است. مرحله اول، جامعه آماری آن را کلیه پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی آموزشی تشکیل می‌دهند که از بین آنها پژوهش‌های انجام شده در سه دانشگاهی که دارای تحصیلات تکمیلی و قدمت بیشتری بوده‌اند به عنوان نمونه برای تعیین وضع موجود پژوهش‌ها انتخاب شده است. در این مرحله برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها به ترتیب از ابزار فیش‌برداری و تحلیل محتوای کمی استفاده شده است. مرحله دوم برای روشن ساختن وضع مطلوب پژوهش‌ها 22 نفر از متخصصان تکنولوژی آموزشی ایران با استفاده از نمونه گیری ملاک‌محور به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این مرحله پرسشنامه محقق ساخته بوده است. هم‌چنین برای مشخص ساختن خلأهای پژوهشی نیز داده‌های وضع مطلوب با داده‌های مربوط به وضع موجود مقایسه شده است.<br />یافته‌ها: پژوهش‌های انجام شده در ایران غالباً به بررسی موضوعات و قلمروهای سنتی این رشته تأکید داشته و به برداشت‌ها یا قلمروهای جدید آن پرداخته نشده است.fa_IR
dc.format.extent472
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subject"تکنولوژی آموزشی"fa_IR
dc.subject"پایان‌نامه‌ها"fa_IR
dc.subject"وضع موجود"fa_IR
dc.subject"وضع مطلوب"fa_IR
dc.subject"خلأ در پژوهش‌های" تکنولوژی آموزشیfa_IR
dc.titleتحلیل موضوعی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، علوم تربیتی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue38
dc.citation.spage1
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد