• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 38
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 38
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل موضوعی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب

    (ندگان)پدیدآور
    حاجیتبار فیروزجائی, محسنتقی پور, کیومرث
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    473.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف این پژوهش شناسایی وضعیت دامنه موضوعی پژوهش‌های انجام شده رشته تکنولوژی آموزشی در ایران، ترسیم وضع مطلوب و روشن کردن خلأ‌های موجود در این پژوهش‌ها است. سوال‌های مهم آن عبارتند از پژوهش‌های انجام شده در رشته تکنولوژی آموزشی در ایران از لحاظ موضوعی چه وضعیتی دارند؟ وضعیت مطلوب آن کدام است؟ و در مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب چه خلأهایی وجود دارند؟ روش: این پژوهش دارای دو مرحله است. مرحله اول، جامعه آماری آن را کلیه پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی آموزشی تشکیل می‌دهند که از بین آنها پژوهش‌های انجام شده در سه دانشگاهی که دارای تحصیلات تکمیلی و قدمت بیشتری بوده‌اند به عنوان نمونه برای تعیین وضع موجود پژوهش‌ها انتخاب شده است. در این مرحله برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها به ترتیب از ابزار فیش‌برداری و تحلیل محتوای کمی استفاده شده است. مرحله دوم برای روشن ساختن وضع مطلوب پژوهش‌ها 22 نفر از متخصصان تکنولوژی آموزشی ایران با استفاده از نمونه گیری ملاک‌محور به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این مرحله پرسشنامه محقق ساخته بوده است. هم‌چنین برای مشخص ساختن خلأهای پژوهشی نیز داده‌های وضع مطلوب با داده‌های مربوط به وضع موجود مقایسه شده است.یافته‌ها: پژوهش‌های انجام شده در ایران غالباً به بررسی موضوعات و قلمروهای سنتی این رشته تأکید داشته و به برداشت‌ها یا قلمروهای جدید آن پرداخته نشده است.
    کلید واژگان
    "تکنولوژی آموزشی"
    "پایان‌نامه‌ها"
    "وضع موجود"
    "وضع مطلوب"
    "خلأ در پژوهش‌های" تکنولوژی آموزشی

    شماره نشریه
    38
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، علوم تربیتی دانشگاه مازندران
    دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_3937.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278073

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب