مرور دوره 11, شماره 38 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
تحلیل موضوعی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)هدف: هدف این پژوهش شناسایی وضعیت دامنه موضوعی پژوهشهای انجام شده رشته تکنولوژی آموزشی در ایران، ترسیم وضع مطلوب و روشن کردن خلأهای موجود در این پژوهشها است. سوالهای مهم آن عبارتند از پژوهشهای انجام شده در رشته تکنولوژی ...
-
رابطه سبکهای فرزندپروری ادراک شده با اهمالکاری و خودناتوانسازی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)هدف از پژوهش حاضر، بررسی و تعیین رابطهی سبکهای فرزندپروری ادراک شده با اهمالکاری و خودناتوان سازی بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است.بدین منظور از طریق نمونهگیری تصادفی خوشهای150 دانشآموز پایهی سوم دبیرستانهای ...
-
شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دورة راهنمایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)خواندن، در جایگاه یکی از مهارتهای چهارگانةزبانآموزی، همواره توجه پژوهشگران حوزههای گوناگون، از جمله تعلیم و تربیت، را به خود جلب کرده است. خواندن، از ابزارهای مهم فهمیدن در دنیای کنونی است و دانشآموزان از آغاز سوادآموزی ...
-
بررسی اثربخشی آموزش ارائه شبکه ای در مقایسه با آموزش ارائه خطی بر پیشرفت تحصیلی علوم تجربی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی ارائه شبکه ای و نرم افزار MindMapper با ارائه خطی و نرم افزار PowerPoint بر پیشرفت تحصیلی علوم تجربی و شاخص های شناختی فراگیران اجرا شد. یادداری، درک و کاربست مطالب آموخته شده به عنوان شاخص ...
-
اثربخشی بازی درمانی بیرهنمود بر کاهش اختلالات رفتاری کودکان پیشدبستانی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)اختلال رفتاری درکودکی موضوع بسیار مهمی است که میتواند زمینهساز اختلالات در سنین بزرگسالی باشد. هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثربخشی بازیدرمانی بیرهنمود بر کاهش اختلالات رفتاری کودکان پیشدبستانی بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی ...
-
رابطه آموزش با ارتقاء سرمایه فرهنگی در ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)هدف از پژوهش حاضر مطالعه رابطه میان آموزش و ارتقاء سرمایه فرهنگی در ایران می باشد. گروه نمونه شامل 350 نفر از مدیران ارشد و کارشناسان فرهنگی در سازمان های صدا و سیما، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ و ارتباطات ...
-
تاثیربرنامه آموزشی مادران مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-02-20)این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش مادر مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال اجرا شد. روش پژوهش نیمهآزمایشی دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون و جامعهی آماری ...



