نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی قوام, صغریfa_IR
dc.contributor.authorکریمیآه, سید علی‏اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:47Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:47Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.date.submitted2011-01-24en_US
dc.date.submitted1389-11-04fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی قوام, صغری, کریمیآه, سید علی‏اکبر. (1389). بررسی و تحلیل سرفصل‏ها، مباحث و برنامه‏های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیا. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 6(18), 72-104.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_2291.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278050
dc.description.abstractهدف این مطالعه، بررسی و تحلیل سرفصل‏ها، مباحث و برنامه‏های آموزش مربیان پیش‏دبستان در کشور‏های ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیا و همچنین شناخت شرایط آموزش مربیان مراکز پیش‏دبستانی در کشورهای مورد مطالعه و مقایسه‏ی آنها با یکدیگر بود که با توجه به ماهیت موضوع و اهداف تحقیق برای این پژوهش از روش‏تحقیق توصیفی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه‏ای بر‏اساس روش «جرج بردی» استفاده شده است. داده‏های تحقیق از طریق مطالعه‏ی کتب و بررسی اسناد و مدارک جمع‏آوری شده است. نتایج تحقیق بر‏اساس سؤال‏های پژوهش بیان می‏نماید که آموزش ضمن‏خدمت مربیان پیش‏دبستان در کشورهای مورد مطالعه دارای سرفصل‏های مرتبط با روان‏شناسی‏کودک، اصول برنامه‏های آموزش و پرورش پیش‏دبستان، کاردستی و هنرهای نمایشی، آشنایی با مفاهیم ریاضی، علوم، اجتماعی، حقوق کودک، روان‏شناسی بازی، خلاقیت، سرود و کار با کودک می‏باشد که این آموزش‏ها در زمان‏های مختلف با دوره‏های متفاوت زمانی اجرا می‏گردد. دوره‏های‏آموزشی برای مربیان پیش ‏دبستان در چهار کشور مورد مطالعه به دو صورت بلند‏مدت از طریق دانشگاه‏ها و یا کوتاه‏مدت از طریق برخی مؤسسات و یا مراکز ذی‏ربط انجام می‏گردد. آموزش پیش از خدمت برای مربیان‏پیش‏دبستان در تمامی این‏کشورها شامل مباحث‏تئوری و عملی‏مانند روان‏شناسی، آموزش و پرورش پیش‏دبستان، مراحل رشد، نوع‏رفتار با کودک، روان‏شناسی‏کودک، نیازهای کودک، ویژگی‏های مربوط به کودک و خانواده و کارورزی می‏باشد. تفاوت آموزش‏های پیش‏از خدمت این کشورها تنها در عناوین برخی از دروس است. در ایران میزان ساعت دوره‏های کوتاه مدت از 42 ساعت تا 360 ساعت متغیر می‏باشد. در کشور استرالیا آموزش ضمن‏خدمت طی 12 واحد درسی و هرواحد 12 ساعت ارائه‏می‏گردد. در‏ کانادا دوره‏ی‏آموزش ضمن خدمت 5 تا 10 روز در سال می‏باشد و در بریتانیا آموزش ضمن خدمت 16 ساعت در هفته است. در هیچ یک از مراکز پیش‏دبستان در ایران داشتن مدرک عدم سوء پیشینه الزامی نمی‏باشد اما در سایر کشورهای مورد مطالعه این امر ضروری می‏باشد.fa_IR
dc.format.extent347
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectمقایسهfa_IR
dc.subjectمعلم دوران کودکیfa_IR
dc.subjectبرنامه‏های آموزشیfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectاسترالیاfa_IR
dc.subjectکاناداfa_IR
dc.subjectانگلیسfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل سرفصل‏ها، مباحث و برنامه‏های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم تربیتیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue18
dc.citation.spage72
dc.citation.epage104
nlai.contributor.orcid0000000000000000


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد