• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و تحلیل سرفصل‏ها، مباحث و برنامه‏های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیا

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی قوام, صغریکریمیآه, سید علی‏اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    347.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه، بررسی و تحلیل سرفصل‏ها، مباحث و برنامه‏های آموزش مربیان پیش‏دبستان در کشور‏های ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیا و همچنین شناخت شرایط آموزش مربیان مراکز پیش‏دبستانی در کشورهای مورد مطالعه و مقایسه‏ی آنها با یکدیگر بود که با توجه به ماهیت موضوع و اهداف تحقیق برای این پژوهش از روش‏تحقیق توصیفی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه‏ای بر‏اساس روش «جرج بردی» استفاده شده است. داده‏های تحقیق از طریق مطالعه‏ی کتب و بررسی اسناد و مدارک جمع‏آوری شده است. نتایج تحقیق بر‏اساس سؤال‏های پژوهش بیان می‏نماید که آموزش ضمن‏خدمت مربیان پیش‏دبستان در کشورهای مورد مطالعه دارای سرفصل‏های مرتبط با روان‏شناسی‏کودک، اصول برنامه‏های آموزش و پرورش پیش‏دبستان، کاردستی و هنرهای نمایشی، آشنایی با مفاهیم ریاضی، علوم، اجتماعی، حقوق کودک، روان‏شناسی بازی، خلاقیت، سرود و کار با کودک می‏باشد که این آموزش‏ها در زمان‏های مختلف با دوره‏های متفاوت زمانی اجرا می‏گردد. دوره‏های‏آموزشی برای مربیان پیش ‏دبستان در چهار کشور مورد مطالعه به دو صورت بلند‏مدت از طریق دانشگاه‏ها و یا کوتاه‏مدت از طریق برخی مؤسسات و یا مراکز ذی‏ربط انجام می‏گردد. آموزش پیش از خدمت برای مربیان‏پیش‏دبستان در تمامی این‏کشورها شامل مباحث‏تئوری و عملی‏مانند روان‏شناسی، آموزش و پرورش پیش‏دبستان، مراحل رشد، نوع‏رفتار با کودک، روان‏شناسی‏کودک، نیازهای کودک، ویژگی‏های مربوط به کودک و خانواده و کارورزی می‏باشد. تفاوت آموزش‏های پیش‏از خدمت این کشورها تنها در عناوین برخی از دروس است. در ایران میزان ساعت دوره‏های کوتاه مدت از 42 ساعت تا 360 ساعت متغیر می‏باشد. در کشور استرالیا آموزش ضمن‏خدمت طی 12 واحد درسی و هرواحد 12 ساعت ارائه‏می‏گردد. در‏ کانادا دوره‏ی‏آموزش ضمن خدمت 5 تا 10 روز در سال می‏باشد و در بریتانیا آموزش ضمن خدمت 16 ساعت در هفته است. در هیچ یک از مراکز پیش‏دبستان در ایران داشتن مدرک عدم سوء پیشینه الزامی نمی‏باشد اما در سایر کشورهای مورد مطالعه این امر ضروری می‏باشد.
    کلید واژگان
    مقایسه
    معلم دوران کودکی
    برنامه‏های آموزشی
    ایران
    استرالیا
    کانادا
    انگلیس

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2010-09-23
    1389-07-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد علوم تربیتی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2291.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278050

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب