مرور دوره 6, شماره 18 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
نقش مؤلفههای انتظار- ارزش بر پیشرفت شیمی دانشآموزان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)هدف: این مطالعه با هدف بررسی رابطه ارزش تکلیف، باورهای توانایی- انتظار، درک دشواری تکلیف، منبع کنترل و پیشرفت قبلی با پیشرفت بعدی شیمی و آزمون مدل اکلز و ویگفیلد انجام شد. روش: به همین منظور 200 دانشآموز دختر پایه سوم ...
-
رابطه شیوههای یادگیری کلب و سبکهای یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین شیوهها و سبکهای یادگیری دانشجویان باسن و عملکرد تحصیلی بود. بدین منظور تعداد 439 نفر (299 دختر و 140 پسر) از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند ...
-
کاوشهایی در باب فلسفهی تربیت دینی از دیدگاه اسلام
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)مجموعۀ رویکردها به فلسفه تربیت دینی در چهار طبقه جای میگیرد: «فلسفه تربیت دینی بالمعنی الاعم» که شامل همۀ ادیان، اعم از حق و باطل است؛ «فلسفه تربیت دینی بالمعنی العام» که فقط شامل ادیان حقۀ توحیدی است؛ «فلسفۀ تربیت دینی ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای شناختی و فراشناختی بر میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان بیمه مرکزی ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)این تحقیق با هدف مقایسه اثرات آموزش راهبرد شناختی و فراشناختی بر میزان استفاده از فناوریاطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان بیمهمرکزی ایران انجام گرفت. فرضیههای تحقیق عبارتست از آموزش راهبردهای شناختی در استفاده بهینه از ...
-
اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظۀ فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسطۀ شهر تهران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظۀ فعال انجام شد. جامعهی این پژوهش عبارت بود از کلیهی دانشآموزان دختر مقطع متوسطۀ شهر تهران که در سال تحصیلی 88-1387مشغول بهتحصیل ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان پسر دوم راهنمایی منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2010-09-23)این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان پسر دوم راهنمایی منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته است. از بین 17 مدرسه، سه مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس به صورت تصادفی ...



