• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پندارۀ تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    جاه‌طلب ضیابری, مهشیداحدی, حسنمشکبید حقیقی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    602.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی آموزش فراشناخت و خلاقیت بر خود پندارۀ انجام‌شده است.طرح پژوهش،شبه آزمایشی و در دو گروه آزمایش ویک گروه گواه با پیش­آزمون-پس­آزمون صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه هفتم منطقه 2 شهرتهران در سال تحصیلی 94-1393بود و به کمک نمونه آماری شامل 54 نفر که از این تعداد به‌تصادف، 18 نفر درگروه آزمایش فراشناخت، 18 نفر درگروه آزمایش خلاقیت و 18 نفردرگروه کنترل جایگزین شدندو پیش‌آزمون سنجش خودپنداری تحصیلی دلاور برای گروه­ها اجرا و سپس 10 جلسه 70 دقیقه­ای گروه آزمایش اول با روش بسته آموزشی برگرفته از روش TREE(مدل سکستون و همکاران) و گروه آزمایش دوم با روش بسته­های آموزش خلاقیت محقق ساخته برگرفته از اصول تورنس و ویلیامز و گروه کنترل با روش متداول آموزش دیدند.جهت بررسی افزایش خود پنداره تحصیلی پس‌آزمون استفاده شد­و داده­هابا استفاده ازآزمون­های آماری موردنیازازجمله تحلیل کوواریانس موردتجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته­­ها نشان داد دانش‌آموزانی که از آموزش­های فراشناختی و خلاقیت برخوردار بودندنسبت به دانش‌آموزانی که به روش متداول آموزش دیدند به‌صورت معناداری خود پنداره تحصیلی­شان افزایش‌یافته است؛و راهکار­های مناسب جهت ارتقاء خودپنداری تحصیلی پیشنهاد گردید.
    کلید واژگان
    اثربخشی
    آموزش
    راهبردهای فراشناختی
    خلاقیت
    خودپندارۀتحصیلی
    دانش‌آموز

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی روانشناسی عمومی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت (علوم تحقیقات گیلان)(نویسنده مسئول)
    استاد روانشناسی عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
    مربی روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_1597.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277990

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب