مرور دوره 11, شماره 36 بر اساس تاریخ انتشار

  • اثربخشی برنامة آموزشی مبتنی بر نظریة گاردنر بر عملکرد هوش‌های چندگانه دانش‌آموزان 

    فرامرزی, سالار؛ زارع, حسین؛ فتوت, اعظم (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    هدف از انجام پژوهش بررسی اثربخشی برنامة آموزشی مبتنی بر نظریة گاردنر بر عملکرد هوش­های چندگانه دانش­آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. بدین ...

  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و انواع جهت‌گیری هدف با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان 

    دلاور, علی؛ اسماعیلی, نیلوفر؛ حسنوندی, صبا؛ حسنوند, باقر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی و شناسایی سهم هر یک از متغیر­های انواع جهت­گیری هدف و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در پیش­بینی پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان بود. پژوهش حاضر از نوع مقطعی بوده و رویکرد توصیفی از نوع همبستگی هست. جامعه­ی ...

  • هوش سازمانی، عامل رشد سازمان یادگیرنده 

    فاتحی, حمید؛ رحیمیان, حمید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضر باهدف مطالعه نقش هوش سازمانی برای پیش بردن دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور تهران، به‌سوی ویژگی‌های یک سازمان یادگیرنده انجام شد. این جستار توصیفی ازنظر هدف کاربردی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل ...

  • اثربخشی مداخلات چندبعدی انگیزشی- شناختی بر ارزش تکلیف، جهت‌گیری هدف تبحری و خودکارآمدی تحصیلی 

    اخلاقی, مهری؛ طالع پسند, سیاوش (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخلات چند بعدی انگیز شی- شناختی بر ارزش تکلیف، جهت گیری هدف تبحری و خودکار آمدی تحصیلی صورت پذیرفته است. روش این پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه اول ...

  • اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پندارۀ تحصیلی 

    جاه‌طلب ضیابری, مهشید؛ احدی, حسن؛ مشکبید حقیقی, محسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی آموزش فراشناخت و خلاقیت بر خود پندارۀ انجام‌شده است.طرح پژوهش،شبه آزمایشی و در دو گروه آزمایش ویک گروه گواه با پیش­آزمون-پس­آزمون صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه هفتم ...

  • تأثیر گرایش‌ها آسیب‌زای عاطفی با جنس مخالف در پسران بر عملکرد تحصیلی آن‌ها 

    رنجدوست, شهرام (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر گرایش‌ها آسیب‌زای عاطفی دانش‌آموزان پسر (پایه‌ی اول دبیرستان) با جنس مخالف برافت تحصیلی آن‌ها هست. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش‌آموزان پایه‌ی اول دبیرستان‌های پسر شهر مرند در سال 93- 1392 است که ...