نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرشاد, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی بجستانی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, کوروشfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:34Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:34Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-05en_US
dc.date.submitted1393-07-13fa_IR
dc.identifier.citationفرشاد, محمدرضا, سلیمی بجستانی, حسین, اسماعیلی, کوروش, حبیبی, یوسف. (1394). اثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت رابطه والدین (پدر و مادر)، انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت‌نفس دانش آموزان. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 11(36), 1-16.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_1586.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277980
dc.description.abstractعزت‌ نفس یکی از مباحث مهم روان‌شناختی و روان‌درمانی هست و عوامل زیادی از قبیل کیفیت روابط والدین و انگیزه پیشرفت در آن تأثیر می‌گذارند. هدف این پژوهش بررسی اثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت روابط والدین (پدر و مادر)، انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت‌نفس دانش آموزان هست. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی در پایه ششم شهر تهران در سال 1393 بودند که تعداد 247 نفر از دانش آموزان شهرستان شهریار تهران با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. نتایج نشان داد که کیفیت زندگی والدین و انگیزه پیشرفت و همچنین انگیزه تحصیلی به‌عنوان متغیر میانجی بر عزت‌نفس دانش آموزان تأثیر داشته است (01/0> p). با توجه به یافته‌های این پژوهش می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که کیفیت روابط والدین و انگیزه پیشرفت و همچنین داشتن انگیزه تحصیلی باعث افزایش عزت‌نفس دانش آموزان شده و به‌طورکلی مدل پژوهش تأیید می شود.fa_IR
dc.format.extent653
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectانگیزه تحصیلیfa_IR
dc.subjectانگیزه پیشرفتfa_IR
dc.subjectکیفیت روابط والدینfa_IR
dc.subjectعزت‌نفسfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleاثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت رابطه والدین (پدر و مادر)، انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت‌نفس دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، روانسنجی،گروه روانسنجی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مشاوره توانبخشی، گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue36
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد