• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت رابطه والدین (پدر و مادر)، انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت‌نفس دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    فرشاد, محمدرضاسلیمی بجستانی, حسیناسماعیلی, کوروشحبیبی, یوسف
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    653.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عزت‌ نفس یکی از مباحث مهم روان‌شناختی و روان‌درمانی هست و عوامل زیادی از قبیل کیفیت روابط والدین و انگیزه پیشرفت در آن تأثیر می‌گذارند. هدف این پژوهش بررسی اثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت روابط والدین (پدر و مادر)، انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت‌نفس دانش آموزان هست. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی در پایه ششم شهر تهران در سال 1393 بودند که تعداد 247 نفر از دانش آموزان شهرستان شهریار تهران با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. نتایج نشان داد که کیفیت زندگی والدین و انگیزه پیشرفت و همچنین انگیزه تحصیلی به‌عنوان متغیر میانجی بر عزت‌نفس دانش آموزان تأثیر داشته است (01/0> p). با توجه به یافته‌های این پژوهش می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که کیفیت روابط والدین و انگیزه پیشرفت و همچنین داشتن انگیزه تحصیلی باعث افزایش عزت‌نفس دانش آموزان شده و به‌طورکلی مدل پژوهش تأیید می شود.
    کلید واژگان
    انگیزه تحصیلی
    انگیزه پیشرفت
    کیفیت روابط والدین
    عزت‌نفس
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران،
    استادیار، گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    دانشجوی دکتری، روانسنجی،گروه روانسنجی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    کارشناسی ارشد، مشاوره توانبخشی، گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_1586.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277980

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب