مرور دوره 10, شماره 34 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
کیفیت سنجی برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر، کیفیتسنجی برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر: هدفهای برنامه درسی، محتوای برنامه درسی، راهبردهای یاددهی یادگیری و راهبردهای ارزیابی برنامه درسی میباشد. جامعه آماری پژوهش ...
-
فردوسی، هفت بزم وآموزش مهارتهای اجتماعی «مقدمهای روان شناختی بر داستان هفت بزم شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی»
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)این پژوهش بر آن است که مقدمهای را بر داستان هفت بزم نگاشته و آن را به صورت مقالهای تحلیلی در اختیار پژوهشگران و مدرسان آموزش مهارتهای اجتماعی و سایر خوانندگان علاقمند قرار دهد. دکتر محمد یوسف محقق مالزیایی معتقد است، ...
-
تبیین گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان بر اساس دیدگاه معرفت شناختی آنان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)با عنایت به اهمیت تمایل به تفکر انتقادی و بررسی عوامل تأثیرگذار بر آن، مطالعه حاضر با هدف بررسی و تبیین تأثیر دیدگاههای معرفت شناختی دانشجویان در گرایش به تفکر انتقادی آنان صورت گرفت. روش این تحقیق علی- مقایسه ای است. ...
-
تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد نوشتن برای یادگیری (WTL) در ارتقاء سطح یادگیری و تفکر دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)این پژوهش به منظور تعیین میزان اثربخشی آموزش مبتنی بر تکالیف نوشتاری بر سطح یادگیری و تفکر تأملی دانشجویان انجام گرفت. آموزش مبتنی بر تکالیف نوشتاری به عنوان متغیر مستقل در دو سطح تکالیف کوتاه نوشتاری و مقاله نویسی تحلیلی ...
-
رابطه چرخۀ شبانهروزی با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع اول راهنمایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)همه چیز در جهان حرکت موزون دارد. با نگاهی دقیق به دنیای اطراف پی میبریم که حیات و زندگی به شکل فعالیت دورهای با آهنگی منظم است. هدف این مقاله بررسی رابطه بین ریتمهای شبانهروزی دانشآموزان با عملکرد تحصیلی آنان است. روش ...
-
بررسی رابطه بین درگیری تحصیلی و افت تحصیلی در دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستانهای شهر اصفهان (پیشبینی افت تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین درگیری تحصیلی (شناختی، رفتاری و عاطفی) و افت تحصیلی در دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستانهای شهر اصفهان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستانهای ...
-
اثربخشی چندرسانهای آموزشی دیکتهیار بر بهبود مشکلات حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان ناتوان در یادگیری املا
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر تولید چندرسانهای دیکتهیار و اثربخشی آن بر بهبود مشکلات حافظهدیداری و شنیداری دانشآموزان ناتوان در یادگیری املا بود. طرح پژوهش، شبه آزمایشی و دوگروهی با پیشآزمون و پسآزمون بود. جامعهی آماری پژوهش شامل ...



