| dc.contributor.author | بناب, باقر غباری | fa_IR |
| dc.contributor.author | نبوی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیرکول, ماندانا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:14:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:14:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:14:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:14:14Z | |
| dc.date.issued | 1995-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1374-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بناب, باقر غباری, نبوی, محمد, شیرکول, ماندانا. (1374). عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا ، ناشنوا ، و عادی در مقاطع راهنمایی شهر تهران. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 35(2) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1025-2835 | |
| dc.identifier.uri | https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_25659.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277856 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر کشف عوامل موثر بر فرسودگی شغلی معلمان نابینا ، ناشنوا ، و عادی است . 176 معلم زن و مرد از مدرسان عادی ، نابینا و ناشنوای مقطع راهنمایی انتخاب شدند و پرسشنامه های فرسودگی شغلی ماسلاچ و مقیاس درجه بندی تیپ A و تیپ B (بورتنر) را تکمیل کردند . برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی دو متغییره (مدل همزمان ) استفاده گردید . یافته ها نشان می دهد که اوقات فراغت ، و سن پیشبینی های مناسبی برای متغییر ملاک ( خستگی عاطفی ) می باشد و جنسیت است . پیش بینی مناسب برای تغییرات ملاک (خستگی عاطفی و دگرگونی شخصیت است . تیپ های شخصیتی ، پیشبین مناسبی برای متغییر ملاک (خستگی عاطفی ، دگرگونی شخصیت ، و فقدان موفقیت فردی ) است. متغییرهای نوع مدرسه ، تحصیلات ، وضعیت تاهل ، تعداد فرزندان ، وضعیت اجتماعی – اقتصادی ، محیط روانشناختی – اجتماعی ، و تعداد شغل در معادله رگرسیون وارد نشدند و پیش بینی های مناسبی برای متغییر های ملاک ( خستگی عاطفی – دگرگونی شخصیت – و فقدان موقعیت فردی ) تلقی نگردیده اند . | fa_IR |
| dc.format.extent | 397 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله روان شناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.title | عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا ، ناشنوا ، و عادی در مقاطع راهنمایی شهر تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 35 | |
| dc.citation.issue | 2 | |