دوره 35, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • نکاتی پیرامون اطلاعات ، اطلاع شناسی و ارتباطات 

    عراقی, غلامرضا فدایی (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)
    واژه های اطلاعات و ارتباطات دارای ابهام و پیچیدگی هایی است . هنوز یک تعریف جامعی در این مورد که مقبول همگان باشد وجود ندارد. در عین حال دو حوزه اطلاعات و ارتباطات با هم دارای فصل مشترکاتی هستند که گاه به خلط مفاهیم می ...

  • مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی 

    پژوه, احمد به؛ غباری, باقر؛ خانزاده, عباسعلی حسین؛ حجازی, الهه (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)
    هدف پژوهش حاضر مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر کم شنوای دوره راهنمایی در مدارس تلفیقی و استثنایی شهر تهران است . در پژوهش پس رویدادی حاضر ، 60 نفر از دانش آموزان کم شنوا شرکت داشتند که از این تعداد 30 نفر در مدارس ...

  • مروری بر مبانی فلسفی ، ویژگی ها ، روشهای پژوهش کیفی 

    عابدینی, یاسمین (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)
    در سالهای اخیر پژوهشهای کیفی یا انچه تحت عنوان مطالعات کیفی شناخته شده اند به طور فزاینده ای در تحقیقات مربوط به علوم اجتماعی ، روانشناسی تربیتی ، روانشناسی بالینی و آموزش و پرورش شایع شده اند. به دلیل اینکه در تحلیل داده ...

  • گزارشی از یک مورد درمان روان پویشی اختلال وحشت زدگی با گرایش روابط موضوعی و روانشناسی خود 

    فرد, محمد خدایاری؛ عابدینی, یاسمین (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)
    هدف از پژوهش حاضر ارائه گزارشی از یک مورد درمان موفقیت آمیز اختلال وحشت زدگی با استفاده از روش روان پویشی مبتنی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود است . بدین منظور دختر دانشجویی 23 ساله که بر اساس مصاحبه بالینی ، ملاکهای ...

  • تحلیل عاملی : دشواری ها و تنگناهای آن 

    هومن, حیدر علی؛ عسگری, علی (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)
    تحلیل عاملی یکی از فنون پیشرفته آمار چند متغییری است که در جهت دستیابی به بسیاری از هدفهای علمی و پژوهشی مانند مدلسازی ، فرضیه سازی ، رواسازی تست ها ، تشخیص پاره تست ها و فراهم ساختن زمینه اجرای سایر روشهای پیشرفته آماری ...