دوره 35, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نکاتی پیرامون اطلاعات ، اطلاع شناسی و ارتباطات
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)واژه های اطلاعات و ارتباطات دارای ابهام و پیچیدگی هایی است . هنوز یک تعریف جامعی در این مورد که مقبول همگان باشد وجود ندارد. در عین حال دو حوزه اطلاعات و ارتباطات با هم دارای فصل مشترکاتی هستند که گاه به خلط مفاهیم می ...
-
مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)هدف پژوهش حاضر مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر کم شنوای دوره راهنمایی در مدارس تلفیقی و استثنایی شهر تهران است . در پژوهش پس رویدادی حاضر ، 60 نفر از دانش آموزان کم شنوا شرکت داشتند که از این تعداد 30 نفر در مدارس ...
-
مروری بر مبانی فلسفی ، ویژگی ها ، روشهای پژوهش کیفی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)در سالهای اخیر پژوهشهای کیفی یا انچه تحت عنوان مطالعات کیفی شناخته شده اند به طور فزاینده ای در تحقیقات مربوط به علوم اجتماعی ، روانشناسی تربیتی ، روانشناسی بالینی و آموزش و پرورش شایع شده اند. به دلیل اینکه در تحلیل داده ...
-
گزارشی از یک مورد درمان روان پویشی اختلال وحشت زدگی با گرایش روابط موضوعی و روانشناسی خود
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)هدف از پژوهش حاضر ارائه گزارشی از یک مورد درمان موفقیت آمیز اختلال وحشت زدگی با استفاده از روش روان پویشی مبتنی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود است . بدین منظور دختر دانشجویی 23 ساله که بر اساس مصاحبه بالینی ، ملاکهای ...
-
تحلیل عاملی : دشواری ها و تنگناهای آن
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-09-23)تحلیل عاملی یکی از فنون پیشرفته آمار چند متغییری است که در جهت دستیابی به بسیاری از هدفهای علمی و پژوهشی مانند مدلسازی ، فرضیه سازی ، رواسازی تست ها ، تشخیص پاره تست ها و فراهم ساختن زمینه اجرای سایر روشهای پیشرفته آماری ...



