نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, محمد حسن میرزاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:13:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:13:39Z
dc.date.available1399-07-09T05:13:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:13:39Z
dc.date.issued2003-12-22en_US
dc.date.issued1382-10-01fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, محمد حسن میرزا. (1382). بررسی مقایسه ای اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه افلاطون و فارابی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 33(2)fa_IR
dc.identifier.issn1025-2835
dc.identifier.urihttps://jpsyedu.ut.ac.ir/article_10593.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277639
dc.description.abstractاهداف تعلیم و تربیت همواره در زمره بزرگ ترین مسائل تربیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است درباره اینکه هدف یا اهداف تعلیم و تربیت چیست میان صاحب نظران توافق نظر وجود ندارد و همین امر زمینه مورد اشاره را مسئله دار جلوه داده است در میان فلسفه تعلیم و تربیت کسانی هستند که نسبت به اهداف تعلیم و تربیت رویکرد جامع و کاملی دارند و ضروری است که همواره این رویکرد مورد توجه دست اندرکاران نظام های تربیتی قرار گیرد. از جمله بزرگ ترین آنها یکی افلاطون و دیگری فارابی است که در این مقاله اهداف تعلیم و تربیت در نظر انان بررسی و مقایسه شده است اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه افلاطون و فارابی در دو بخش کلی اهداف فردی و اجتماعی تقسمی شده و اهداف فردی نیز به بخش های فرعی اهداف جسمانی (بدنی) ذوقی (هنری) اخلاقی و عقلانی تقسیم شده است پس از تشریح اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه دو مربی زمینه های مشترک و متفاوت میان این دو دیدگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .fa_IR
dc.format.extent618
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofمجله روان شناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.subjectافلاطونfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectتعلیم و تربیتfa_IR
dc.subjectفارابیfa_IR
dc.subjectمطالعه تطبیقیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه افلاطون و فارابیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume33
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد