مرور دوره 33, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
برداشت کودکان و نجوانان از مفهوم هوش تحول نظریه ضمنی هوش
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی تحول برداشت مفهوم هوش در میان کودکان و نوجوانان است به همین منظور تعداد 240 دانش آموز دختر و پسر شاغل به تحصیل در پایه های دوم (8 ساله) و چهارم (10 ساله) ابتدایی و اول (12 ساله) و سوم (14 ساله) راهنمایی ...
-
بررسی رابطه استدلال صوری آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیز هوش و عادی شهر شیراز
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)اهداف عمده پژوهش حاضر عبارت است از 1) بررسی قابلیت اعتماد دو آزمون ا ستدلال صوری و آگاهی عاطفی در فرهنگ ایرانی 2) مقایسه استدلال صوری و آگاهی عاطفی دانش آموزان مدارس عادی و تیز هوش برای این منظو ر388 دانش آموز تیز هوش و ...
-
بررسی مقایسه ای اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه افلاطون و فارابی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)اهداف تعلیم و تربیت همواره در زمره بزرگ ترین مسائل تربیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است درباره اینکه هدف یا اهداف تعلیم و تربیت چیست میان صاحب نظران توافق نظر وجود ندارد و همین امر زمینه مورد اشاره را مسئله دار جلوه داده ...
-
بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)هدف پژوهش حاضر کشف میزان همگون مواد تدریس شده با آثار تولید یا هدایت شده توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایران است جامه پژوهش 45 نفر عضو تمام وقت تحصیلات تکمیلی در هفت گروه آموزشی است و از دو روش پژوهش ...
-
تاثیر حالات خلقی بر سرعت پردازش ذهنی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)هدف پژوهش بررسی تاثیر حالات خلقی بر سرعت پردازش ذهنی است ب همین منظور از 45 دانشجوی بهنجار خواسته شد به عنوان آزمودنی در این آزمایش شرکت کنند آزمودنی ها به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند و با استفاده از روش القای آزمایشی ...
-
تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آ زمون های حافظه
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سه عامل سطح پردازش (خطی - معنایی) دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی د رآزمون های حافظه است با توجه به الگوی پردازش متناسب با انتقال (TAP) و ملاک عمدی بودن بازیابی (RIC) و با توجه به ویژگی های ...
-
رابطه کیفیت دوستی و راه های مقابله با تنیدگی در نوجوانان دختر بررسی نقش واسطه ای جایگاه اجتماعی اقتصادی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)با هدف بررسی رابطه بین کیفیت دوستی و راه های مقابله با تنیدگی تعداد 328 دانش آموز دختر پایه سوم راهنمایی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای از مناطق جغرافیایی جنوب مرکز و شمال شهر تهران انتخاب شدنحد تحلیل یافته ...
-
رویکرد های نوین در مدیریت آموزشی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)در سال های اخیر توجه به نقش مدیر به عنوان رهبر آموزشی و مهم ترین عامل تغییر و تحول و موفقیت برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه سبب گرددیه که کار برنامه ریزان آموزش مدیران زیر سوال قرار گیرد و برنامه ریزان به تجدید نظر در ...
-
مقایسه زنان و مردان نابارور بر حسب سبک دلستگی و سازش روانشناختی با ناباروری
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2003-12-22)در این پژوهش زنان و مردان نابارور بر حسب سبک دلبستگی و میزان سازش روانشناختی با ناباروری مقایسه می شوندا یکصد و چهل زوج (280 =n) نابارور مراجعه کننده به مرکز ناباروری بیمارستان امام خمینی تهران با تکمیل پرسشنامه های دلبتگس ...



