مرور دوره 6, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی مقدماتی میزان اعتبار وقابلیت اعتماد مقیاس جهت گیری مذهبی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)به منظور فراهم سازی مقیاسی برای بررسی جهت گیری مذهبی منطبق با ویژگی های خاص فرهنگی ودینی اسلام پژوهش حاضر به انجام رسید.پس از تدوین مبانی نظری لازم‘فرم مقدماتی با 80 پرسش تهیه شد.پرسشها از نظر اعتبار محتوایی وصوری بررسی ...
-
سیمای پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران بین سالهای تحصیلی 1364-1376
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران در 6 رشته کارشناسی ارشدفعال است .دانشجویان کارشناسی ارشد طی سه سال تحصیل با گذراندن تعدادی واحد‘موظف به نوشتن یک پایان نامه هستند. درپژوهش حاضر پایان نامه کارشناسی ارشد چهار ...
-
ارزیابی طرح موجود ارزشیابی کارکنان دولت
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)نقش مدیریت عملکرد در سازمان ها‘تعیین عوامل مهم موفقیت ومعیارهای عملکرد مطلوب افراد و بهبود مستمر آنهاست.رویکرد سنتی مدیریت عملکرد در سازمانهای دولتی کشور‘درقالب نظام ارزشیابی کارکنان دولت‘نه تنها در ایفای چنین نقش مهمی ...
-
آموزش وتوزیع درآمدها
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)چندی است که طرفداران نظریه سرمایه انسانی معتقدند در بلندمدت‘بهترین راه برای تغییر در توزیع درآمدها‘سرمایه گذاری در سرمایه انسانی است که به توانمند کردن افراد جامعه دامن میزند.آنها بر این باورند که برای عادلانه تر کردن توزیع ...
-
بررسی ملاک ها و کیفیت دوستی کودکان و نوجوانان دختر
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)پژوهش حاضر ملاک ها وکیفیت دوستی و روند تحول آن را در بین کودکان و نوجوانان دختر مورد بررسی قرار میدهد.بدین منظور 171 دانش آموز دختر از سه دوره تحولی کودکی میانی(47=n)‘اوایل نوجوانی(68=n)واواخر نوجوانی (56=n)در دومنطقه ...
-
بررسی ومقایسه خودارزشیابی رفتاری در سه موقعیت خانه‘مدرسه‘همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)هدف از پژوهش حاضر مقایسه خودارزشیابی رفتاری دختران وپسران در موقعیت ها و در گروههای سنی مختلف بود.افراد نمونه مشتمل بر1782 دانش آموز مقطع ابتدایی وراهنمایی شهر شیراز بود(920دخترو862پسر).این افراد در 4 گروه سنی(6تا8سال و ...
-
مقایسه کارایی روشهای شناخت- رفتار درمانگری وشناخت-رفتار درمانگری توأم با دارو درمانی‘مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)اختلال وسواس فکری-عملی‘اختلالی مزمن‘نوروتیک و ناتوان کننده است که از دیرباز مورد توجه روانپزشکان وروانشناسان بوده است .این اختلال در صورت عدم درمان به موقع اغلب به صورت مزمن درآمده وسالیان دراز همراه فرد خواهد بود ودر موارد ...
-
مقایسه نگرش دانش آموزان ایرانی و آمریکایی نسبت به دوستی با دانش آموزان ناتوان
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)هدف از پژوهش حاضر مقایسه نگرش دانش آموزان عادی دبیرستانی ایرانی و آمریکایی نسبت به امکان دوستی آنها با دانش آموزانی با ناتوانی شدید وچگونگی تسهیل چنین دوستی هایی بوده است .به همین منظور نتایج حاصل از پژوهشهای هندریکسون‘شکوهی ...
-
ارزیابی وضعیت علمی رشته کتابداری واطلاع رسانی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای تربیت مدرس ‘تهران وعلوم پزشکی ایران در سالهای 1365-1373
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2001-06-22)



