| dc.contributor.author | دهقانی, یوسف | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:12:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:12:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:12:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:12:16Z | |
| dc.date.issued | 2017-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-06-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-03-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دهقانی, یوسف. (1396). بررسی ارتباط روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 14(26), 63-84. doi: 10.22111/jeps.2017.3244 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6683 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2017.3244 | |
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_3244.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277161 | |
| dc.description.abstract | بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان، یکی از اهداف اساسی نظامهای آموزشوپرورش معاصر است. هدف از این پژوهش، بررسی رابطة روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطة دوم شهر دزفول است. تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر را کلیة دانشآموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطه دوم دزفول تشکیل دادهاند که تعداد 220 دانشآموز بهصورت تصادفی ساده بهعنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس روانرنجوری مککری و کاستا، پرسشنامة اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسشنامة اهمال کاری سولومون و راث بلوم میباشند. دادههای بهدست آمده با استفاده از روشهای آماری همبستگی پیرسون و تجزیهوتحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد که میان روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی، بهصورت منفی ارتباط وجود دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2017.3244 | |
| dc.subject | روانرنجورخویی | fa_IR |
| dc.subject | تعللورزی | fa_IR |
| dc.subject | اعتیاد به اینترنت | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.title | بررسی ارتباط روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشاسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 26 | |
| dc.citation.spage | 63 | |
| dc.citation.epage | 84 | |