نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:16Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:16Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-21en_US
dc.date.submitted1396-03-31fa_IR
dc.identifier.citationدهقانی, یوسف. (1396). بررسی ارتباط روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان دختر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 14(26), 63-84. doi: 10.22111/jeps.2017.3244fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2017.3244
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_3244.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277161
dc.description.abstractبهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، یکی از اهداف اساسی نظام‌های آموزش‌و‌پرورش معاصر است. هدف از این پژوهش، بررسی رابطة روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت در دانش‌آموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطة دوم شهر دزفول است. تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر را کلیة دانش‌آموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطه دوم دزفول تشکیل داده‌اند که تعداد 220 دانش‌آموز به‌صورت تصادفی ساده به‌عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس روان‌رنجوری مک‌کری و کاستا‌، پرسشنامة اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسشنامة اهمال کاری سولومون و راث بلوم می‌باشند. داده‌های به‌دست آمده با استفاده از روش‌های آماری همبستگی پیرسون و تجزیه‌وتحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد که میان روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی، به‌صورت منفی ارتباط وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2017.3244
dc.subjectروان‌رنجورخوییfa_IR
dc.subjectتعلل‌ورزیfa_IR
dc.subjectاعتیاد به اینترنتfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشاسی دانشگاه خلیج فارس بوشهرfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue26
dc.citation.spage63
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد