بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری
(ندگان)پدیدآور
رجایی پور, سعیدآقاحسینی, تقیفرهنگ, ابولقاسم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین ارزشیابی های کلاسی و جو یادگیری در کلاسهای درس دوره راهنمایی نواحی پنجگانه ی شهر اصفهان بوده است. جامعهی آماری این پژوهش کلیه ی معلمان مدارس دوره ی راهنمایی شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه 30 نفر بوده است که به روش نمونهگیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم و با توجه به متغیر جنسیت و ناحیه محل خدمت انتخاب گردیده اند. روش پژوهش همبستگی است و داده ها به وسیله دو چک لیست و با مشاهدهی رفتار معلمان در کلاسهای درس در طول یکسال تحصیلی به دست آمده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معلمان دوره ی راهنمایی شهر اصفهان کارکرد ارزشیابی را پایین تر از حد متوسط (84/2= ) و فرآیند یاددهی- یادگیری را بیشتر از حد متوسط (33/3= ) ایجاد نموده اند. بین ارزشیابیهای مستمر کلاسی وجو یادگیری رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشته است. ضریب همبستگی 554/0 و ضریب تعیین 307/0 بوده است. به عبارت دیگر¬30¬ درصد جو یادگیری کلاس درس را¬ می توان بوسیله ارزشیابی تبیین نمود.
کلید واژگان
مدیریت کلاسجو یادگیری
ارزشیابی کلاسی
ارزشیابی مستمر
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2007-02-201385-12-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan



