نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجایی پور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorآقاحسینی, تقیfa_IR
dc.contributor.authorفرهنگ, ابولقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:11:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:11:52Z
dc.date.available1399-07-09T05:11:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:11:52Z
dc.date.issued2007-02-20en_US
dc.date.issued1385-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-01en_US
dc.date.submitted1392-03-11fa_IR
dc.identifier.citationرجایی پور, سعید, آقاحسینی, تقی, فرهنگ, ابولقاسم. (1385). بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 3(5), 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2007.763
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_763.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277029
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین ارزشیابی های کلاسی و جو یادگیری در کلاسهای درس دوره راهنمایی نواحی پنجگانه ی شهر اصفهان بوده است. جامعه‎ی آماری این پژوهش کلیه ی معلمان مدارس دوره ی راهنمایی شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه 30 نفر بوده است که به روش نمونه‎گیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم و با توجه به متغیر جنسیت و ناحیه محل خدمت انتخاب گردیده اند. روش پژوهش همبستگی است و داده ها به وسیله دو چک لیست و با مشاهده‎ی رفتار معلمان در کلاس‎های درس در طول یکسال تحصیلی به دست آمده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معلمان دوره ی راهنمایی شهر اصفهان کارکرد ارزشیابی را پایین تر از حد متوسط (84/2= ) و فرآیند یاددهی- یادگیری را بیشتر از حد متوسط (33/3= ) ایجاد نموده اند. بین ارزشیابیهای مستمر کلاسی وجو یادگیری رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشته است. ضریب همبستگی 554/0 و ضریب تعیین 307/0 بوده است. به عبارت دیگر¬30¬ درصد جو یادگیری کلاس درس را¬ می توان بوسیله ارزشیابی تبیین نمود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2007.763
dc.subjectمدیریت کلاسfa_IR
dc.subjectجو یادگیریfa_IR
dc.subjectارزشیابی کلاسیfa_IR
dc.subjectارزشیابی مستمرfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد