| dc.contributor.author | رجایی پور, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | آقاحسینی, تقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرهنگ, ابولقاسم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:11:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:11:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:11:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:11:52Z | |
| dc.date.issued | 2007-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-06-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رجایی پور, سعید, آقاحسینی, تقی, فرهنگ, ابولقاسم. (1385). بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 3(5), 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6683 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2007.763 | |
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_763.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277029 | |
| dc.description.abstract | هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین ارزشیابی های کلاسی و جو یادگیری در کلاسهای درس دوره راهنمایی نواحی پنجگانه ی شهر اصفهان بوده است. جامعهی آماری این پژوهش کلیه ی معلمان مدارس دوره ی راهنمایی شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه 30 نفر بوده است که به روش نمونهگیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم و با توجه به متغیر جنسیت و ناحیه محل خدمت انتخاب گردیده اند. روش پژوهش همبستگی است و داده ها به وسیله دو چک لیست و با مشاهدهی رفتار معلمان در کلاسهای درس در طول یکسال تحصیلی به دست آمده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معلمان دوره ی راهنمایی شهر اصفهان کارکرد ارزشیابی را پایین تر از حد متوسط (84/2= ) و فرآیند یاددهی- یادگیری را بیشتر از حد متوسط (33/3= ) ایجاد نموده اند. بین ارزشیابیهای مستمر کلاسی وجو یادگیری رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشته است. ضریب همبستگی 554/0 و ضریب تعیین 307/0 بوده است. به عبارت دیگر¬30¬ درصد جو یادگیری کلاس درس را¬ می توان بوسیله ارزشیابی تبیین نمود. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2007.763 | |
| dc.subject | مدیریت کلاس | fa_IR |
| dc.subject | جو یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی کلاسی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی مستمر | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 14 | |