رابطه ذهنیت فلسفی و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری
(ندگان)پدیدآور
شکری, اعظمقره چائی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله اثر ذهنیت فلسفی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی را بررسی و نتایج آن گروهها را با هم مقایسه می نماید . نمونه آماری پژوهش شامل 202 دانشجو از دانشگاه های دولتی و 198 دانشجو از دانشگاههای آزاد اسلامی است .داده های پژوهش براساس پرسشنامه ذهنیت فلسفی فیلیپ اسمیت جمع آوری و آزمون فرضیه ها نیز براساس آزمون مقایسه میانگین و آزمون همبستگی با استفاده از رگرسیون چند متغیره انجام شده است . نتایج پژوهش نشان می دهد که در مقطع کارشناسی رشته حسابداری ذهنیت فلسفی بر موفقیت تحصیلی اثرگذار است و در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویانی که در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند در مقایسه با دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی ، از ذهنیت فلسفی و موفقیت تحصیلی بالاتری برخوردارند. همچنین نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که در مقطع کارشناسی رشته حسابداری موفقیت تحصیلی تابعی از میزان علاقه مندی به رشته، نوع دیپلم و ذهنیت فلسفی بوده و در مقطع کارشناسی ارشد موفقیت تحصیلی تابعی از نوع دانشگاه می باشد.
کلید واژگان
ذهنیت فلسفیموفقیت تحصیلی
رشته حسابداری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-01-211398-11-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار/ گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران.دانش آموخته حسابداری/ گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاداسلامی واحد کرج، کرج، ایران.
شاپا
2251-85092538-1520




