نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکری, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorقره چائی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:11:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:11:32Z
dc.date.available1399-07-09T05:11:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:11:32Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-05en_US
dc.date.submitted1395-10-16fa_IR
dc.identifier.citationشکری, اعظم, قره چائی, مریم. (1398). رابطه ذهنیت فلسفی و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری. پژوهش های تجربی حسابداری, 9(4), 1-28. doi: 10.22051/jera.2017.13484.1568fa_IR
dc.identifier.issn2251-8509
dc.identifier.issn2538-1520
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jera.2017.13484.1568
dc.identifier.urihttps://jera.alzahra.ac.ir/article_4176.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276907
dc.description.abstractاین مقاله اثر ذهنیت فلسفی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی را بررسی و نتایج آن گروهها را با هم مقایسه می نماید . نمونه آماری پژوهش شامل 202 دانشجو از دانشگاه های دولتی و 198 دانشجو از دانشگاههای آزاد اسلامی است .داده های پژوهش براساس پرسشنامه ذهنیت فلسفی فیلیپ اسمیت جمع آوری و آزمون فرضیه ها نیز براساس آزمون مقایسه میانگین و آزمون همبستگی با استفاده از رگرسیون چند متغیره انجام شده است . نتایج پژوهش نشان می دهد که در مقطع کارشناسی رشته حسابداری ذهنیت فلسفی بر موفقیت تحصیلی اثرگذار است و در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویانی که در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند در مقایسه با دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی ، از ذهنیت فلسفی و موفقیت تحصیلی بالاتری برخوردارند. همچنین نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که در مقطع کارشناسی رشته حسابداری موفقیت تحصیلی تابعی از میزان علاقه مندی به رشته، نوع دیپلم و ذهنیت فلسفی بوده و در مقطع کارشناسی ارشد موفقیت تحصیلی تابعی از نوع دانشگاه می باشد.fa_IR
dc.format.extent4351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های تجربی حسابداریfa_IR
dc.relation.ispartofEmpirical Research in Accountingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jera.2017.13484.1568
dc.subjectذهنیت فلسفیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectرشته حسابداریfa_IR
dc.titleرابطه ذهنیت فلسفی و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار/ گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته حسابداری/ گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاداسلامی واحد کرج، کرج، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد