نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورمحمدعلی قنواتی, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorثمینی, نغمهfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی بختیاری, بهروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:52:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:52:37Z
dc.date.available1399-07-09T04:52:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:52:37Z
dc.date.issued2011-07-23en_US
dc.date.issued1390-05-01fa_IR
dc.identifier.citationپورمحمدعلی قنواتی, فرزانه, ثمینی, نغمه, محمودی بختیاری, بهروز. (1390). بررسی مفهوم دیالوگ فلسفی در ریگ ودا و اوستا. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی, 2(40), 39-48.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6012
dc.identifier.issn2676-7422
dc.identifier.urihttps://jfadram.ut.ac.ir/article_22892.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270480
dc.description.abstractبررسی ویژگی‌های دیالوگ در ریگ ودا و اوستا نشان دهنده‌ی گونه‌ای از دیالوگ به نام دیالوگ فلسفی است که مترادف عدم خشونت است‌. محقق معتقد است ریشه‌ی اولیه‌ی شکل‌گیری دیالوگ دراماتیک بر پایه‌ی دیالوگ فلسفی است، یعنی نوعی سیالیت و جریان معنا بین دو سوی رابطه وجود دارد که از رهگذر این ارتباط، فهم و درکی نو پدیدار می‌شود. این دو سویه بودن ارتباط و بیان دیدگاه‌ها باعث سهیم شدن در تولید اطلاعات می‌شود که اساس دیالوگ دراماتیک را تشکیل می‌دهند. در دیالوگ فلسفی فضای سیال گفتگویی منجر به ایجاد آواهای چند گانه شده و تلاش برای ادراک و فهم دیگری چشم‌انداز جدیدی را در گفتگو ایجاد کرده و نوعی فهم فعال پدیدار می‌شود که نتیجه‌ی اختلاط بینش‌های متفاوت است. در اوستا چشم‌انداز جدید و معناسازی کمتر بوده بر خلاف مرزهای سیال ریگ ودا دارای مرزهای قاطع و مشخصی است. در این پژوهش دو سرود یسنه هات 29 گاهان و تیر یشت از اوستا و سرود 183 از ماندالای دهم و سرودهای 125 و 165 از ماندالای اول ریگ ودا بررسی می‌شوند تا ریشه‌های شکل‌گیری گفتمان مدرن و دیالوگ دراماتیک را بر اساس دیالوگ فلسفی پی‌گیری نماید.fa_IR
dc.format.extent628
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar--Ha-Ye-Ziba:Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighien_US
dc.subjectاوستاfa_IR
dc.subjectدیالوگ فلسفیfa_IR
dc.subjectریگ وداfa_IR
dc.subjectسیالیتfa_IR
dc.subjectعدم خشونتfa_IR
dc.titleبررسی مفهوم دیالوگ فلسفی در ریگ ودا و اوستاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد ادبیات نمایشی، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue40
dc.citation.spage39
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد