دوره 2, شماره 40
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بررسی مفهوم دیالوگ فلسفی در ریگ ودا و اوستا (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)بررسی ویژگیهای دیالوگ در ریگ ودا و اوستا نشان دهندهی گونهای از دیالوگ به نام دیالوگ فلسفی است که مترادف عدم خشونت است. محقق معتقد است ریشهی اولیهی شکلگیری دیالوگ دراماتیک بر پایهی دیالوگ فلسفی است، یعنی نوعی سیالیت ...
 
- 
شاهنامه و جنبه های سینمایی آن (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)جهان بصری از طریق تصویر شکل می گیرد و به اشکال مختلف نشان داده می شود. شاهنامه به سینما نزدیک تر است تا سایر هنرها؛ شاهنامه و سینما تفکیک ناپذیرند، ابیات شاهنامه به شما امکان می دهد تا در تصویر غوطه بخورید و پس از غوطه ...
 
- 
ساختارشناسی تلهتئاتر در ایران (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)مقاله حاضر به ساختارشناسی تلهتئاتر در تلویزیون ایران میپردازد، بویژه به این که در مورد تعریف، ساختار و محتوای این «گونه» تلویزیونی بین دست اندرکاران تولید برنامه ها، مسئولان تلویزیون و نیز پژوهشگران عرصه رسانه اختلاف نظر ...
 
- 
ارزش های تربیتی تئاتر کودک (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)این مقاله درباره ی ارزش های تربیتی تئاتر کودک است و در آن کوشش شده ویژگی های پرورشی و آموزشی تئاتر کودک در مدارس بررسی و پژوهش گردد. در ابتدا تعاریفی از تربیت و تئاتر کودک و نظرات برخی صاحب نظران در این رابطه آورده شده و ...
 
- 
پلکان اودسا و موسیقی: خوانشی بر خویشاوندی ساختاری (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)این مقاله با مطالعه موسیقی یکی از مهمترین سکانسهای تاریخ سینما، یعنی سکانس پلکان اودسا از فیلم رزمناو پوتمکین، ساخته سرگئی آیزنشتاین، به تشریح این مساله میپردازد که چگونه در این فیلم نظام مونتاژ مبتنی بر ریتم حکم میکند ...
 
- 
موضوعات محوری در موسیقیشناسی قومیکردهای ایران (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2011-07-23)عادات، سلیقهها، تمایلات، آرزوها و مصائب انسانها در قالب نظام موسیقی آنها گنجانده و بیان میگردد. از آنجا که موسیقی بخشی از فرهنگ است، بنابر این، برای درک و شناخت فرهنگ، به جنب? موسیقیایی آن نیز باید توجه کرد. موسیقی قالبی ...
 



