نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, سعیده ساداتfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی زاویه, سید سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحسنایی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:52:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:52:33Z
dc.date.available1399-07-09T04:52:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:52:33Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-17en_US
dc.date.submitted1392-12-26fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, سعیده سادات, احمدی زاویه, سید سعید, حسنایی, محمدرضا. (1397). بازنمایی مضامین مذهبی در انیمیشن با بررسی الگوهای به‌کار‌گرفته‌ شده در آثار ژاپنی. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی, 23(1), 1-12. doi: 10.22059/jfadram.2017.242877.615132fa_IR
dc.identifier.issn2228-6012
dc.identifier.issn2676-7422
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.242877.615132
dc.identifier.urihttps://jfadram.ut.ac.ir/article_64882.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270458
dc.description.abstractنگارندگان در این مطالعه بر آن‌اند تا به بررسی ویژگی‏های در داستان‏های کمیک و انیمیشن‏های ژاپنی (مانگا و انیمه) بپردازند؛ آثاری که دارای کیفیت دینی‌اند و توانسته‏اند به تولید انیمیشن‏هایی با مضمون مذهبی منجر شوند؛ انیمیشن‌هایی که نه‌تنها آموزنده، بلکه سرگرم‏کننده و پُرمخاطب نیز بوده‏اند. از این رو، این آثار در چارچوب نظریة رمزگذاری/ رمزگشایی استوارت هال مطالعه شده‏اند. در این مطالعه نشان داده می‌شود که در روند به‏کارگیری مضامین دینی در تولید انیمیشن، برخی هنرمندان و کارگردانان تلاش می‌کنند تا جهان‏بینی و ارزش‏های مورد قبول خود یا جامعه را به مخاطب منتقل کنند؛ در حالی که این امکان وجود دارد که برداشت مخاطب از پیام اثر متفاوت از آن چیزی باشد که موردنظر تولیدکنندگان بوده است. از سوی دیگر، با توجه به غنای واژگان و مضامین دینی، این امکان نیز فراهم آمده است تا المان‌‏‌های مذهبی در آثار غیردینی صرفاً با هدف سرگرم‏کننده‌ساختن اثر به‌کار روند؛ اما به خوانش دینی آثار منجر شده است. نگارندگان در این تحقیق بر آن‌اند، با تکیه بر نظریة دریافت مخاطب، به معرفی الگوهایی تازه برای به‌تصویرکشیدن ایده‏های مذهبی در انیمیشن بپردازند. بنابراین، این مطالعه می‌تواند به عنوان مقدمه‌‏ای بر به‏کارگیری روش‏های جدید در تصویرپردازی مذهبی در صنعت انیمیشن کشور در نظر گرفته شود.fa_IR
dc.format.extent859
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar--Ha-Ye-Ziba:Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.242877.615132
dc.subjectانیمهfa_IR
dc.subjectانیمیشنfa_IR
dc.subjectژاپنfa_IR
dc.subjectدینfa_IR
dc.subjectمانگاfa_IR
dc.titleبازنمایی مضامین مذهبی در انیمیشن با بررسی الگوهای به‌کار‌گرفته‌ شده در آثار ژاپنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه انیمیشن، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد