| dc.contributor.author | موسوی, سعیده سادات | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی زاویه, سید سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسنایی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:52:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:52:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:52:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:52:33Z | |
| dc.date.issued | 2018-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-03-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-12-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | موسوی, سعیده سادات, احمدی زاویه, سید سعید, حسنایی, محمدرضا. (1397). بازنمایی مضامین مذهبی در انیمیشن با بررسی الگوهای بهکارگرفته شده در آثار ژاپنی. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی, 23(1), 1-12. doi: 10.22059/jfadram.2017.242877.615132 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6012 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7422 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.242877.615132 | |
| dc.identifier.uri | https://jfadram.ut.ac.ir/article_64882.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270458 | |
| dc.description.abstract | نگارندگان در این مطالعه بر آناند تا به بررسی ویژگیهای در داستانهای کمیک و انیمیشنهای ژاپنی (مانگا و انیمه) بپردازند؛ آثاری که دارای کیفیت دینیاند و توانستهاند به تولید انیمیشنهایی با مضمون مذهبی منجر شوند؛ انیمیشنهایی که نهتنها آموزنده، بلکه سرگرمکننده و پُرمخاطب نیز بودهاند. از این رو، این آثار در چارچوب نظریة رمزگذاری/ رمزگشایی استوارت هال مطالعه شدهاند. در این مطالعه نشان داده میشود که در روند بهکارگیری مضامین دینی در تولید انیمیشن، برخی هنرمندان و کارگردانان تلاش میکنند تا جهانبینی و ارزشهای مورد قبول خود یا جامعه را به مخاطب منتقل کنند؛ در حالی که این امکان وجود دارد که برداشت مخاطب از پیام اثر متفاوت از آن چیزی باشد که موردنظر تولیدکنندگان بوده است. از سوی دیگر، با توجه به غنای واژگان و مضامین دینی، این امکان نیز فراهم آمده است تا المانهای مذهبی در آثار غیردینی صرفاً با هدف سرگرمکنندهساختن اثر بهکار روند؛ اما به خوانش دینی آثار منجر شده است. نگارندگان در این تحقیق بر آناند، با تکیه بر نظریة دریافت مخاطب، به معرفی الگوهایی تازه برای بهتصویرکشیدن ایدههای مذهبی در انیمیشن بپردازند. بنابراین، این مطالعه میتواند به عنوان مقدمهای بر بهکارگیری روشهای جدید در تصویرپردازی مذهبی در صنعت انیمیشن کشور در نظر گرفته شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 859 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Honar--Ha-Ye-Ziba:Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighi | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.242877.615132 | |
| dc.subject | انیمه | fa_IR |
| dc.subject | انیمیشن | fa_IR |
| dc.subject | ژاپن | fa_IR |
| dc.subject | دین | fa_IR |
| dc.subject | مانگا | fa_IR |
| dc.title | بازنمایی مضامین مذهبی در انیمیشن با بررسی الگوهای بهکارگرفته شده در آثار ژاپنی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه انیمیشن، دانشگاه هنر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 12 | |