مرور دوره 23, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
از جشنِ عروسی تا مدرسۀ موسیقی: نظام استاد شاگردی و تغییرات در روشهای انتقال سنّت در هنر شعریـ موسیقاییِ عاشیقی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2018-09-23)امروزه عاشیقها بهعنوان نوازنده، خواننده، شاعر و، برخی اوقات، راویِ داستانهای عاشقانه و حماسی در عروسیهای سنّتیِ ترکزبانانِ ایران نقشهای مهمی برعهده دارند. این کُنشگرانِ آیینی نیازمندِ فراگیریِ مهارتهایی برای اجرایِ ...
-
بررسی پدیدارشناسی «مکان» و «نامکان» در نمایشنامه پلکان و شب روی سنگفرش خیس اکبر رادی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2018-09-23)رویکرد پدیدارشناسی به دلیل پذیرفتن انسجام، یکپارچگی و تقسیم ناپذیری تجربه انسان و همچنین پذیرفتن این حقیقت که معانی تعریف شده توسط خواسته های انسان در مرکز تجارب ما قرار دارند. و آن چه اهمیت پیدا می کند، پدیده مکان است. ...
-
بسط ادراکات فضایی تماشاگر از طریق امپاتی با کالبدهای فیلمی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2018-09-23)مطالعه در روند شکلگیری و تکامل سینما، نمایانگر علاقه به تشریح حالت بدن انسانی و تسخیر حرکت جسمانی است. مرکزیت بدن در گسترش سینمای اولیه، نکتهای است که با توجه به «چرخش جسمانی» در تئوریهای معاصر فیلم، مورد توجه نظریهپردازان ...
-
تنوع ریتمیک در ضربیهای ردیف فروتن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2018-09-23)در این نوشته تلاش شده با بررسی روشهای ایجاد تنوع در الگوهای ریتمیکِ سازندهی ضربیهای ردیف یوسف فروتن به شناسایی و مقایسهی این روشها با روشهای ایجاد تنوع ریتمیکِ به کار رفته در بخشهای آوازی ردیف ایشان پرداخته شود تا ...
-
ساختار شکنی در مفاهیم( تاریخ ،افسانه،مرگ،مکان)در فیلم آ"تش سبز"ساختهی محمدرضا اصلانی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2018-09-23)این مقاله با بررسی صورت بندی روایی فیلم آتش سبز که با تکیه بر ساختارتو درتوی افسانههای ایرانی و بر اساس شناختی عمیق از هنر (نگارگری و خوشنویسی، معماری ...) و ادبیات ایران در چندین سطح به نقل تاریخ و فرهنگ کرمان و چهره ...



