آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر رفتار سهامداران
(ندگان)پدیدآور
افتخاری علی آبادی, اکبرهمتی روزبهانی, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش با اتکاء به مبانی نظری آمیخته بازاریابی و مالیه رفتاری به بررسی تاثیر به کارگیری آمیخته بازاریابی بر رفتار سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است و بر اساس یک دوره ی 5 ساله از ابتدای سال 1389 تا انتهای سال مالی 1393 فرضیات تاثیر پذیری آمیخته بازاریابی و عوامل زیر مجموعه آن بر رفتار سهامداران در بین کلیه شرکت های خدماتی، که سهام آنها در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است، آزمون شده است.
تحقیق حاضر از دیدگاه هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش از نوع تحقیقات همبستگی محسوب میشود. در این پژوهش یک متغیر(آمیخته بازاریابی و عوامل مربوط به آن) به عنوان متغیر مستقل و متغیر دیگر(رفتار سهامداران) به عنوان متغیر وابسته، در نظرگرفته شده و با استفاده از معادلات ساختاری ارتباط بین آنها سنجیده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در این مقاله، رفتار سهامداران بازار بورس تهران رابطه معناداری با آمیخته بازاریابی و عوامل آن دارد.
کلید واژگان
آمیخته بازاریابی خدماترفتار سهامدارن
مالی رفتاری
معادلات ساختاری
تورشهای رفتاری
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار مدعو (عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی مهر البرز)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، دانشگاه علوم انسانیدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، دانشکده علوم انسانی
شاپا
2251-68592383-2789




