نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسپهری, محمد باقرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:40:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:40:06Z
dc.date.available1399-07-09T04:40:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:40:06Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-03en_US
dc.date.submitted1397-11-14fa_IR
dc.identifier.citationسپهری, محمد باقر. (1398). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر شبکه سبلان اردبیل در حوزه سرگرمی طی ده سال آینده. آینده پژوهی ایران, 4(2), 181-201. doi: 10.30479/jfs.2020.10064.1038fa_IR
dc.identifier.issn6365-2423
dc.identifier.issn2676-6183
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30479/jfs.2020.10064.1038
dc.identifier.urihttp://jfs.journals.ikiu.ac.ir/article_2130.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266162
dc.description.abstractهدف: مقاله حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر آینده مصرف رسانه­ای شبکه سبلان با تاکید بر سرگرمی نوشته شده است. روش: شیوه تحقیق براساس نگاهی آینده­بینانه (1397 تا 1407) و با روش ترکیبی کتابخانه­ای و دلفی است. براساس پویش­هایی از نوع محیط دور و محیط رقابت و بر مبنای مطالعات آینده­پژوهانه، دیدگاه­ها و نظرات خبرگان، عوامل و عناصر مربوط به آینده مورد نظر شناسایی شده­اند. یافته­ها: 48 عامل در پنج گروه محیط دور و پنج گروه از محیط رقابت شناسایی شد و خبرگان نسبت به اهمیت و عدم قطعیت آنها پاسخ داده‌اند. در عوامل محیط رقابت، مخاطبان از نظر اهمیت با 72/86 درصد و از نظر عدم ­قطعیت، کالاهای جانشین با 44/76 درصد بیش از سایر عوامل و در عوامل محیط دور نیز فناوری از نظر اهمیت با 43/85 درصد و از نظر عدم­ قطعیت، اخلاق با 17/89 درصد بیش از سایرین بوده­اند. در رتبه­بندی عوامل، براساس شاخص اهمیت، استفاده از قالب­ها و ساختارهای جدید با 15/93 درصد و نگاه مدیران شبکه سبلان به سرگرمی با 70/90 درصد بیش از سایر عوامل اهمیت داشته­اند. همچنین در عدم ­قطعیت، مسایل جنسی و خشونت با 64/92 درصد و اینفوتینمنت با 82/88 درصد از عدم­ قطعیت بیشتری برخوردار بوده­اند. نتیجه­گیری: آینده­ای که شبکه سبلان در آن فعالیت خواهد کرد مبتنی بر محیط­های رقابتی­تر و تخصصی­تر از امروز خواهد بود. شبکه­های استانی، سراسری و ماهواره­ای با استفاده از تکنولوژی­های پیشرفته در راستای جذب مخاطبان بیشتر، شرایط رقابتی سختی را برای شبکه سبلان ایجاد خواهند کرد.fa_IR
dc.format.extent764
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.publisherImam Khomeini International Universiryen_US
dc.relation.ispartofآینده پژوهی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iran Future Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30479/jfs.2020.10064.1038
dc.subjectآینده­پژوهیfa_IR
dc.subjectرسانه­های محلیfa_IR
dc.subjectپویش محیطیfa_IR
dc.subjectبرنامه­های تفریحی و سرگرمیfa_IR
dc.titleشناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر شبکه سبلان اردبیل در حوزه سرگرمی طی ده سال آیندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصداوسیمای مرکز اردبیل - مدیر پژوهشfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage181
dc.citation.epage201
nlai.contributor.orcid0000-0002-9561-8078


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد